Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Magnus8

Medlem
Det hon sade till mig var att man måste boka hela resan direkt, vill man lägga till en flygning skulle man vara tvungen att först avboka befintlig och sedan söka på nytt. I mitt fall ville jag boka från Munchen till Bogota, och sedan lägga till anslutning från Köpenhamn i efterhand när / om platser släpps. Var tvärnej från damen i Tallin på det upplägget. Och som jag förstod det var det generellt, inte bara Lufthansa.. Klar försämring om det visar sig korrekt.

Ändrade min tidigare bokning idag: Tog bort sista benet och la till två till på sluttampen. Inga som helst problem enligt Tallinn. Men så var det the Kristina som ordnade det. Tror att detta nog bara gäller Lufthansa och business.Jag bokade till SAS och Swiss.
 
Ändrade min tidigare bokning idag: Tog bort sista benet och la till två till på sluttampen. Inga som helst problem enligt Tallinn. Men så var det the Kristina som ordnade det. Tror att detta nog bara gäller Lufthansa och business.Jag bokade till SAS och Swiss.
Jag tror inte det är något, speciellt inte avgränsat till något bolag.
Jag tror det bara är okunskap, konstiga/egna ideer som är hos visa agenter.
Det kommer lite då och då.

När det börjar bli att varje samtal får samma svar, då kan vi börja snacka.
Och då kommer det ganska snabbt bli bekräftat på BC om det är en ny generell regel.
 
Jag tror inte det är något, speciellt inte avgränsat till något bolag.
Jag tror det bara är okunskap, konstiga/egna ideer som är hos visa agenter.
Det kommer lite då och då.

När det börjar bli att varje samtal får samma svar, då kan vi börja snacka.
Och då kommer det ganska snabbt bli bekräftat på BC om det är en ny generell regel.

Ja precis som när vissa agenter enbart går med på att söka XXX-YYY-ZZZ istället för XXX-YYY, YYY-ZZZ och därför inte hittar några biljetter.
 
Ibland får man peka dom i rätt riktning, vänligt men bestämt.
Sist jag skulle boka HND-SIN-HKG så börja dom prata om att det är en konstig rutt så hon måste kolla, sen kommer hon tillbaka och säger att det blir en ToR, sen hittar hon inte det som sas visar.
Så då får jag förklara att det inte är en ToR utan en enkel och att sas visar platserna och hur hon ska söka.
Efter att jag har förklarat och pekat riktning så hittar hon och bekräftar från supervisor att det är en enkel och vi kan boka allt utan några problem.

Jag har varit med om att dom inte har kunnat byta ett legg till ett annat som visat platser, detta sa alla 6 olika agenter jag pratade med.
Systemet tillät det inte, och det var inte married segment, va två olika bolag.
Sen efter ca 6 månader gick det att ändra utan problem
 

Arne1337

Medlem
Jag avbokade en bonusresa med SAS med tillhörande 2-4-1 voucher idag. Kommer vouchern bli synlig på SAS.se igen eller måste jag ringa Tallin vid nästa bokning? I så fall, när kan jag boka igen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen