Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

EBD_Hakan

Medlem
Precis som @Thornado säger så räknas HNL-GUM som en flight även fast den gör en massa stopp på vägen. Routingen är fullt rimlig med andra ord då den ska betraktas som
NRT-HNL
HNL-GUM-ICN

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Klart att det finns närmare vägar att åka, men lite omväg har aldrig varit ett problem, och denna typ av Open Jaw är helt ok
Stämmer! HNL-GUM räknas som ett leg, UA154 med 3,4 eller 5 stop på vägen beroende på vilken dag det är

Utöver Island Hoppern så har jag även en heldag på Saipan (SPN) innan jag flyger vidare till ICN
 

EBD_Hakan

Medlem
Det räcker med en voucher, är en tur och retur.
Är nog en blandning av ekonomi, Business och First. ANA A380 Fiesta till Hawaii om jag kommer ihåg rätt. Island hopper i ekonomi och gissar på business till Seoul.
Exakt så! Island hoppern verkar svår att få till i business så den är faktiskt bokad i economy (X).. Har dock bevakning på Expertflyer i händelse av att det skulle öppnas upp tillgänglighet i I (Domestic First räknas den som). Likaså flyget från Guam till Saipan men det är bara en kort 45 minuters flygning så inte hela världen där.

Jag resonerar som så att på Island hoppern är inte ombordservice och komfort det absolut viktigaste utan viktigast är att ha en fönsterplats och själva upplevelsen av att starta och landa på alla småöar. Dyker det upp något bättre är det ren bonus.

Från Saipan och hemåt till Seoul flyger jag OZ business, hoppas kunna lägga till ett leg i form av OZ eller AI ICN-HKG också.
 
Jag bookade precis en award-resa för 2 vuxna och 2 barn från CPH till JFK. 2 vouchers, dryga 5.000 i taxes och service fees. Och 200k points.
Hittade business på utresan via Zurich med Swiss.
Blev dock lite strul med hemresan - jag hade hittat i premium economy via Frankfurt med United och vidare med Lufthansa. Problemet var att Tallinn inte 1) generelt kan se mycket (om nåt) från United och 2) kan booka premium economy med Lufthansa alls.
Blev då i stället economy med Singapore Airlines till Frankfurt och vidare med Lufthansa till CPH.

Nu till frågan:
Om jag inte lyckas hitta nån bättre hemresa i award - vet ni om det är möjligt att upgradera Singapore Airlines award-resor? Med points eller cash?
 

palmen

Moderator
Jag bookade precis en award-resa för 2 vuxna och 2 barn från CPH till JFK. 2 vouchers, dryga 5.000 i taxes och service fees. Och 200k points.
Hittade business på utresan via Zurich med Swiss.
Blev dock lite strul med hemresan - jag hade hittat i premium economy via Frankfurt med United och vidare med Lufthansa. Problemet var att Tallinn inte 1) generelt kan se mycket (om nåt) från United och 2) kan booka premium economy med Lufthansa alls.
Blev då i stället economy med Singapore Airlines till Frankfurt och vidare med Lufthansa till CPH.

Nu till frågan:
Om jag inte lyckas hitta nån bättre hemresa i award - vet ni om det är möjligt att upgradera Singapore Airlines award-resor? Med points eller cash?
Premium economy går bara boka på sas mig veterligen med eurobonus.
Awardsresor är inte möjliga att uppgradera poäng, enda möjlighet lär vara cash upgrade i gate som inte lär vara billigt.
 
När jag ringde Tallin igår sa de att man inte kan lägga till några extra flygningar på en existerande bokning alls, utan allt måste bokas direkt vi första bokningen..
Det vore en otroligt tråkig försämring. Att ändra avgångstider på befintliga flighter gick i alla fall bra igår. (SAS Plus segment)

Fick du någon mer specifik info? Är det antalet legs som inte får öka? Eller är det destinationerna som inte får ändras?

Pratar ni fortfarande bara om Lufthansa?
 

bjolib

Medlem
Det hon sade till mig var att man måste boka hela resan direkt, vill man lägga till en flygning skulle man vara tvungen att först avboka befintlig och sedan söka på nytt. I mitt fall ville jag boka från Munchen till Bogota, och sedan lägga till anslutning från Köpenhamn i efterhand när / om platser släpps. Var tvärnej från damen i Tallin på det upplägget. Och som jag förstod det var det generellt, inte bara Lufthansa.. Klar försämring om det visar sig korrekt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen