Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur långt tar det innan man får vouchern? (uppnått spenden såklart)
Ett par dagar innan den syns vid bokning och kanske en vecka innan den fysiska landar i brevlådan, om posten sköter sig.. Resa om två år - avsluta amex nu? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Apropå det ser det ju lite annorlunda ut på SAS när man ska boka bonusresa (nedan bild), åtminstone sedan jag kollade för några månader sedan. Eftersom det står "1 Voucher" och jag har två fysiska ringde jag Amex trevliga kundtjänst för att kolla. Enligt den personen ska den andra dyka upp när den första är använd. Vill man vara helt säker på att det finns två antar jag dock att det är Tallinn som kan se det..:rolleyes:

upload_2019-3-14_12-38-34.png

Ett par dagar innan den syns vid bokning och kanske en vecka innan den fysiska landar i brevlådan, om posten sköter sig.. Resa om två år - avsluta amex nu? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Apropå det ser det ju lite annorlunda ut på SAS när man ska boka bonusresa (nedan bild), åtminstone sedan jag kollade för några månader sedan. Eftersom det står "1 Voucher" och jag har två fysiska ringde jag Amex trevliga kundtjänst för att kolla. Enligt den personen ska den andra dyka upp när den första är använd. Vill man vara helt säker på att det finns två antar jag dock att det är Tallinn som kan se det..:rolleyes:

Visa bifogad bild 87998

Var ser du denna info?
Nådde min voucher förra veckan men inte sett nått på sas.se än.

EDIT: Nu ser jag den!

Last edited:

Visa bifogad bild 87998
Det förklarar varför jag bara såg 1 voucher... Lite lätt osmidigt att antalet vouchrar inte syns.

Jag ringde in för att dubbelkolla att min 2:a voucher kommit in, eftersom jag började bli lite nervös. Avslutade mitt Elite-kort i måndags då jag nått 304 000 kr i spend, utan att vouchern förts över men där Amex intygade att den visst skulle föras över även om jag avslutade kortet. Vilket jag då gjorde.

Onödigt att lita på ett muntligt uttalande. Borde ha spelat säkert och väntat istället. Rookie mistake.

Nu när jag kom fram visade det sig att jag enligt Tallinn har 3 vouchrar. Hepp. Alla tre går ut 2020-12-30, så de är intjänade i år. Vet om att en annan person i vår Point Shering Group har tjänat in en voucher, men den trodde jag var personlig för den personen. Det måste vara den personens voucher som syns för Tallinn. Eller hur?

Den goda nyheten är att det Amex sa också stämde. Vouchern fördes över som den skulle trots att kortet avslutats. De bonuspoäng, och eventuella värvningspoäng, ska också fungera att få överförda framöver även om kortet är avslutat. Säger de.

Visa bifogad bild 87998

Med tanke på att man då bara ser en voucher, kan man applicera två AmEx-vouchrar på en gång om man bokar för fyra personer via SAS hemsida, eller måste man ringa in då?

Jag får ett felmeddelande som säger "Denna kampanj är begränsad till två personer." när jag testar att välja bonusresa för 4 personer och kryssar i amex-2-4-1-rutan. Gick inte vidare i bokningsprocessen. Misstänker att man måste ringa in.

Å andra sidan blir det fel poängsumma på samma sida om man väljer Plus åt ena håller och Business åt andra hållet med FlyPremium. Som sedan blir rätt i sista bokningssteget.

Gjorde en ombokning igår och kan bekräfta att den endast kostade 150:- per person i ombokningsavgift.

Dock hävdade agenten först att endast sökning från avreseort till slutdestination var tillåten (sedan ett par månader tillbaka...). Efter lite dividerande gick det dock bra med sökning ben för ben då originalbokningen gjorts på detta sätt(!).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen