Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mikado

Medlem
Jag har hunnit få en voucher för 2019 som vi använt till en bokning till hösten. Är nära voucher nr 2 men inte riktigt där än. Men när jag loggar in på SAS Star Alliance award-bokning ser det ut som att jag har en voucher som är giltig fram till 31 december 2020. Någon som varit med om samma? Har de missat att applicera vouchern när jag bokade höstresan (fast jag fick betala korrekt antal poäng)?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Jag har hunnit få en voucher för 2019 som vi använt till en bokning till hösten. Är nära voucher nr 2 men inte riktigt där än. Men när jag loggar in på SAS Star Alliance award-bokning ser det ut som att jag har en voucher som är giltig fram till 31 december 2020. Någon som varit med om samma? Har de missat att applicera vouchern när jag bokade höstresan (fast jag fick betala korrekt antal poäng)?

Låt oss inte tala för mycket om det - men vissa fick dubbla vouchrar tidigare i år när de triggade sin första voucher. Säkerligen så i ditt fall också.
 
Jag har hunnit få en voucher för 2019 som vi använt till en bokning till hösten. Är nära voucher nr 2 men inte riktigt där än. Men när jag loggar in på SAS Star Alliance award-bokning ser det ut som att jag har en voucher som är giltig fram till 31 december 2020. Någon som varit med om samma? Har de missat att applicera vouchern när jag bokade höstresan (fast jag fick betala korrekt antal poäng)?

Står att jag också fortfarande har kvar min som jag har använt för resan i December =) =) Vet inte om det går att använda igen eller om den försvinner när själva resan är gjord
 

ptotheg

Medlem
Med dagens köp når jag min första 2-4-1 voucher (yay) hoppas på många fler kommande år.

Har 130.000 EBP med 10k till på väg. Kommer vouchern finnas att applicera på sas.se likt fly premium så allt hanteras via bokning på webben? Annars blir det stora utmaningar med att t.ex boka 2 vuxna business till US/Asien om jag måste ringa in först pga. poängen inte räcker till att boka först-ändra-sen.

Mvh
 

Canadien

Medlem
Med dagens köp når jag min första 2-4-1 voucher (yay) hoppas på många fler kommande år.

Har 130.000 EBP med 10k till på väg. Kommer vouchern finnas att applicera på sas.se likt fly premium så allt hanteras via bokning på webben? Annars blir det stora utmaningar med att t.ex boka 2 vuxna business till US/Asien om jag måste ringa in först pga. poängen inte räcker till att boka först-ändra-sen.

Mvh
Det är samma sak online som via telefon, har du poäng för en enkel för 2 pers så kan du boka det via telefon och sedan ringa in och ändra till en t o r.
 

Canadien

Medlem
Alltså, du kan använda din 241 även för en enkel för upp till 2 pers, och sedan lägga till returen så räknas det om till en t o r. Går bara att göra via telefon dock
 

ptotheg

Medlem
Men jag kan boka allt på ett bräde dvs en ToR (om jag hittar) och bocka i vouchern online så räknas poängpriset om?

Sen blir det kanske så att man bokar Business ut och Go/Plus hem som sedan får uppdateras genom att ringa in när(om) tillgänglighet hittas.
 

Canadien

Medlem
Men jag kan boka allt på ett bräde dvs en ToR (om jag hittar) och bocka i vouchern online så räknas poängpriset om?

Sen blir det kanske så att man bokar Business ut och Go/Plus hem som sedan får uppdateras genom att ringa in när(om) tillgänglighet hittas.

Ja, men blanda klasser går inte så bra online via Star Alliancebokningen
 

Fredde18

Medlem
Bara en dubbelkoll så jag fattat rätt efter att ha läst på. Spend per år för oss ligger mot 300kkr, ej 450kkr. Jag har ett Amex premium. Jag värvar min fru till ett likadant kort. Kör halva året på det ena kortet upp till 150kkr, sen byter vi kort och spenderar på det andra upp till 150kkr. Två vouchers triggade per år.
Eftersom vi har Point Sharing via SAS kan vi nyttja ihopsamlade gemensamma poäng med respektive voucher?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen