EBD_Hakan
Medlem
HNL-GUM räknas som 1 leg (UA154) - där legget i sig är den klassiska "Island Hopper". Den har 5 stop på vägen med mellan en halvtimme och en timme per plats. Som jag förstått det kan man kliva av på alla förutom KWA eftersom den är en aktiv US Navy-bas.Så på den är det mest själva flygningen och upplevelsen att se alla platser från luften och typ ta en selfie på varje öSer ut som en mycket spännande resa! Men vad är syftet med Island hopping eller att lägga till så här många stopp? Det går väl aldrig att ha mer än 23h59min mellan avgångar så går det att njuta något av destinationen? Eller är det intresset i att flyga?
Jag förstår att det kan vara helt personliga anledningar men ser en del liknande resor här på BC och jag är ärligt nyfiken. Sitter och planerar min första rätt modesta bonusresa utanför SAS trygga vrå och har liksom inte riktigt funderat på hur långt man kan och varför man skulle vilja pressa en resa![]()
Mycket riktigt är det max 24h per ställe i övrigt, så jag har en kväll + natt på Guam (landar 17.55 och flyger vidare 07.30) samt en heldag på Saipan (flyger vidare 02.00) så det som planeras är middag och känna av pulsen lite på Guam samt en heldag för att uforska Saipan i den mån jag hinner.