Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde i för sig ändra så att jag åker Lufthansa business både dit och hem om det går och sen försöka få first på nån av resorna istället, eftersom jag har över 140 000 poäng...hmm, tåls att funderas på. Om man flyger sas business dit, och lufthansa business hem från tokyo, kan man fortfarande ansöka om uppgradering till first på hemresan då? Chanserna borde ju naturligtvis bli bättre om man flyger lufthansa båda vägarna och ansöka om first på båda flighterna, ökar ju chanserna för att någon ska gå igenom.
Du ansöker inte om uppgradering. Om det finns tillgängliga awardplatser i First kan du boka det oavsett vad du hade för flighter innan.

Du ansöker inte om uppgradering. Om det finns tillgängliga awardplatser i First kan du boka det oavsett vad du hade för flighter innan.
ok...men efter lite mer efterforskning så blir det nog SAS business dit till tokyo för att min flickvän ska få testa nya businesskabinen med sas. Sedan ska jag försöka boka Asiana via Seoul --> first till Frankfurt --> sthlm.

Okej, dum fråga här kanske, nen borde det inte bara gå att avboka bonusresan man har och sedan boka om med Amex Vouchern?
Det kan du säkert göra, men det finns inga som helst garantier att dina award platser som är bokade från början åter är tillgängliga vid ny bokning.

Last edited:
ok...men efter lite mer efterforskning så blir det nog SAS business dit till tokyo för att min flickvän ska få testa nya businesskabinen med sas. Sedan ska jag försöka boka Asiana via Seoul --> first till Frankfurt --> sthlm.
FYI, har du first på en sträcka så betalar du hela first-kostnaden. Så istället för 100k som det är om du bara flyger SAS business så blir det istället 180k poäng om du flyger SAS dit och förstaklass hem.

• Gilla
Reactions: Gus
FYI, har du first på en sträcka så betalar du hela first-kostnaden. Så istället för 100k som det är om du bara flyger SAS business så blir det istället 180k poäng om du flyger SAS dit och förstaklass hem.
Ok tack, men pratade nu med tallin. Om jag åker SAS business till tokyo och swiss business hem, skulle detta kosta 140 p poäng...är detta korrekt?
trodde det skulle landa på ca 110-120 000 p...50 med sas business + 60 000 med star alliance.

Ok tack, men pratade nu med tallin. Om jag åker SAS business till tokyo och swiss business hem, skulle detta kosta 140 p poäng...är detta korrekt?
trodde det skulle landa på ca 110-120 000 p...50 med sas business + 60 000 med star alliance.

Det är korrekt. Så fort du blandar in ett segment utanför SAS så får du betala Star Alliance-pris för hela bokningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen