Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tidigare Amex vouchern (som du applicerade för denna bonusresa) gått ut?

Nej, den är intjänad 2017. Även om den hade gått ut skulle det väl vara konstigt att

1. De drar 60k poäng extra.
2. Inte säger någonting om tillkommande poängkostnader vid ändringen av bokningen (ändrade via Tallin)

JetxUbc.png

Den enda anledningen jag kan se är att Singapore First kostar 300k (precis som Etihad First) eller att det är något konstigt misstag. Det sistnämnda är väl troligast eftersom ingen annan BC-medlem har skrikit till om liknande konstiga debiteringar!

Nej, den är intjänad 2017. Även om den hade gått ut skulle det väl vara konstigt att

2. Inte säger någonting om tillkommande poängkostnader vid ändringen av bokningen (ändrade via Tallin)

JetxUbc.png

Den enda anledningen jag kan se är att Singapore First kostar 300k (precis som Etihad First) eller att det är något konstigt misstag. Det sistnämnda är väl troligast eftersom ingen annan BC-medlem har skrikit till om liknande konstiga debiteringar!
Jag bokade också om en resa till Sydney för att lägga till Singapore Airlines, och jag kan bekräfta att det inte innebar några extra poängkostnader.

Som du säger så är det nog något som gått snett..

Jag bokade också om en resa till Sydney för att lägga till Singapore Airlines, och jag kan bekräfta att det inte innebar några extra poängkostnader.

Som du säger så är det nog något som gått snett..

Tack för bekräftelsen!

Måste man ringa Tallin för att reda ut det här eller kan man ringa vanliga guldsupporten?

JetxUbc.png

Bara för att dubbelkolla, det var inte business innan som du bokade om till first? Du har fått poängen för business åter vilket är fel om du hade bokat first innan.

Bara för att dubbelkolla, det var inte business innan som du bokade om till first? Du har fått poängen för business åter vilket är fel om du hade bokat first innan.

Nä, det var First innan ändringen också! Men nu kom jag att tänka på att när jag först gjorde min bokning i September drog de 180k i en post och 60k i en post:

SwUBN3b.png

Jag undrar om det är relaterat på något vis!

Nä, det var First innan ändringen också! Men nu kom jag att tänka på att när jag först gjorde min bokning i September drog de 180k i en post och 60k i en post:

SwUBN3b.png

Jag undrar om det är relaterat på något vis!
Det låter högst troligt att se extra 60k de drog tidigare på något sätt inte är kopplat direkt på bokningen.

Kolla andra bolag på hemresan. Lyckades själv komma över Tokyo med SAS på ditresa, men inte hem. Då fick det bli Asiana och LH. Blir lite fler poäng, men lite trevligare och så kan man lägga till ett stopp (max 24h) på hemvägen om man känner för det.
Borde i för sig ändra så att jag åker Lufthansa business både dit och hem om det går och sen försöka få first på nån av resorna istället, eftersom jag har över 140 000 poäng...hmm, tåls att funderas på. Om man flyger sas business dit, och lufthansa business hem från tokyo, kan man fortfarande ansöka om uppgradering till first på hemresan då? Chanserna borde ju naturligtvis bli bättre om man flyger lufthansa båda vägarna och ansöka om first på båda flighterna, ökar ju chanserna för att någon ska gå igenom.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen