Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Noterade att Tallin endast har öppet må-fre. Vet någon om man kan boka 2-4-1 via SAS kundtjänst? Det var möjligt i höstas, men jag vet inte om det var tillfälligt pga hög belastning i Tallin.
Det ska inte gå. Vid något tillfälle har jag dock fått hjälp med någon mindre ändring, men jag skulle tro att de nixar nya bokningar. Men testa att ringa dem för all del!

Har en fråga (om den besvarats förut ber jag om ursäkt):

Har en befintlig utresa bokad (väntar på tillgänglighet på hemresan) med en 2-4-1 voucher applicerad för två personer. Om jag vill boka en tredje person, på samma bokning, och för denna person betala 100%, kan jag då göra detta via vanliga medlemsservice? Eller är det bara Tallinn som kan "röra" denna bokning nu när det är en 2-4-1 applicerad?

Följdfrågan är (om vi ponerar att medlemsservice kan boka på den tredje personen på samma bokning), när jag sedan skall boka hemresan, kan då Tallinn göra detta för alla tre personer, men endast använda vouchern för två?

Tack på förhand

Har en fråga (om den besvarats förut ber jag om ursäkt):

Har en befintlig utresa bokad (väntar på tillgänglighet på hemresan) med en 2-4-1 voucher applicerad för två personer. Om jag vill boka en tredje person, på samma bokning, och för denna person betala 100%, kan jag då göra detta via vanliga medlemsservice? Eller är det bara Tallinn som kan "röra" denna bokning nu när det är en 2-4-1 applicerad?

Följdfrågan är (om vi ponerar att medlemsservice kan boka på den tredje personen på samma bokning), när jag sedan skall boka hemresan, kan då Tallinn göra detta för alla tre personer, men endast använda vouchern för två?

Tack på förhand
Jag tror inte att det går att lägga till en eller flera personer i en befintlig bonusresabokning men jag kan ha fel.

Om man bokar från början, kan man applicera en voucher för två personer och boka en person (eller flers personer om du vill) med vanlig poängtaxa. Det har jag gjort förrut.

Jag tror inte att det går att lägga till en eller flera personer i en befintlig bonusresabokning men jag kan ha fel.
Jag ringde vanliga SAS kundtjänst. Vad hon kunde göra var att boka den tredje personen som en egen bokning, men länka den till "2-4-1 bokningen", på så sätt skulle man få flyga tillsammans etc om det blev ombokningar, förseningar etc. Känns som en ok lösning?

Jag ringde vanliga SAS kundtjänst. Vad hon kunde göra var att boka den tredje personen som en egen bokning, men länka den till "2-4-1 bokningen", på så sätt skulle man få flyga tillsammans etc om det blev ombokningar, förseningar etc. Känns som en ok lösning?

Det blir inte bättre än så tyvärr om du inte vill boka av alltihop och boka en ny för alla 3.

Med risken att bonusplatserna försvinner!

Så ja. Helt okej lösning :)

”Länkning” är ungefär lika bra som att de skriver en lapp och lägger i fikarummet. Det gör ingen större nytta per automatik men om man verkligen letar så går det att hitta referensen.

”Länkning” är ungefär lika bra som att de skriver en lapp och lägger i fikarummet. Det gör ingen större nytta per automatik men om man verkligen letar så går det att hitta referensen.
När det nu handlar om ett barn som inte får flyga själv så tror jag faktiskt att det funkar. Men jag kan ha fel!

Det funkar för mindre barn, de ska ju bokas med ledsagare om ingen vuxen är med, har bokat några gånger med korsreferens mellan två bokningar och då sluppit att boka ledsagare till barnen.

När det nu handlar om ett barn som inte får flyga själv så tror jag faktiskt att det funkar. Men jag kan ha fel!
Det specialhanteras på annat sätt är jag rätt säker på. Men det finns inget sätt att koppla ihop bokningar så att de automatiskt hänger ihop. Om något skiter sig och ni börjar bli ombokade kan du nog räkna med att saker och ting blir lite mer komplicerade än normalt.

Det specialhanteras på annat sätt är jag rätt säker på. Men det finns inget sätt att koppla ihop bokningar så att de automatiskt hänger ihop. Om något skiter sig och ni börjar bli ombokade kan du nog räkna med att saker och ting blir lite mer komplicerade än normalt.

+1 på den :-(
Att krossreferera bokningar är som sagt som en notis lapp. Det läggs bara in som en "remark" i amadeus och måste läsas manuellt. Det finns ingen automatik som gör att bokningarna hör ihop då t ex seating ändras, eller vid ombokningar beroende på inställningar/förseningar. Har själv provat några gånger, en gång så blev vi ombokade på två olika rutter eftersom bara den ena bokningen hade status inlagd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen