Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde just Tallinn för att boka. Både Expertflyer och KVS visar minst 2 tillgängliga platser i O med Air China FRA-PEK-FRA. Uniteds söksida kan slå upp tillgänglighet i returresan för "First Saver Award".

Trots detta ser agenten ingen tillgänglighet överhuvudtaget på vare sig ut- eller hemresan. Söker och frågar bara efter nonstop så det är inte något slags gifta segment som spökar.

Räknar med att det finns erfarenhet kring denna fråga här.. tack på förhand! :)
Har försökt boka det några gånger men de har aldrig hittat det jag ser på Uniteds sida så Air China har jag mer eller mindre givit upp.
Kan ju vara så att Air China inte släpper till Eurobonus.

Har försökt boka det några gånger men de har aldrig hittat det jag ser på Uniteds sida så Air China har jag mer eller mindre givit upp.
Kan ju vara så att Air China inte släpper till Eurobonus.
Jodå, de släpper. Men det verkar vara lite meckigt att boka, man måste söka på något speciellt sett.

CA F är bättre än inget tänker vi och hoppas givetvis på LH F 2 veckor innan :) Hur kan man tipsa agenten hur hen ska söka?
Jag hade nog föredragit inget framför Air China. De berättade vid tillfälle hur man skulle göra för att söka, men kommer inte ihåg nu vad de faktiskt sa, sorry. Mitt tips är att boka något annat i business istället, det kommer med största sannolikhet att vara bättre.

Har sökt men inte hittat; om man lägger in en 2-4-1-check till & 20% extra poäng, går det att splitta en t/r till två enkelresor?

Skulle eventuellt vilja vara borta längre än nuvarande 13 dagar men ändå kunna boka om hemresa efter avresa.

Har sökt men inte hittat; om man lägger in en 2-4-1-check till & 20% extra poäng, går det att splitta en t/r till två enkelresor?

Skulle eventuellt vilja vara borta längre än nuvarande 13 dagar men ändå kunna boka om hemresa efter avresa.
En Amex 2-4-1 voucher per bokning så för två enkelresor behöver du 2 vouchers.

• Gilla
Reactions: ejm
En Amex 2-4-1 voucher per bokning så för två enkelresor behöver du 2 vouchers.

Ja precis, det var det jag menade med att "lägga in en 2-4-1-check till". Är även medveten om att enkelresor är dyrare.

Jag undrade framförallt om det är möjligt att splitta en tur/retur till två enkelresor.

Hm, jag hade nog varit glad att slippa Air China, det är riktigt skräp. Men för att svara på frågan; testa att ring igen. Det kan vara lite trixigt för agenten att hitta Air China-award om de inte vet hur de ska söka.

Efter 4-5 samtal fick jag en agent som visste hur man sökte på CA efter att jag insisterade på att tillgänglighet fanns. "Just a minute, it's a bit tricky with Air China sometimes. Yes, I see availability now...". Stå på er om ni letar bonusplatser med CA!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen