Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej allihopa. Jag gissar att svaret på denna fråga finns någonstans i tråden, har använt sökfunktionen bäst jag kan men inte lyckats hitta något:

Är det möjligt att applicera 241-vouchern på en befintlig bokning, i efterhand? Har en 241 som gäller året ut, men planerar en resa i januari. Har poäng så det räcker att boka men kommer gärna vilja använda den voucher som ramlar in i sommar men vill gärna boka så snart som möjligt.

Hej allihopa. Jag gissar att svaret på denna fråga finns någonstans i tråden, har använt sökfunktionen bäst jag kan men inte lyckats hitta något:

Är det möjligt att applicera 241-vouchern på en befintlig bokning, i efterhand? Har en 241 som gäller året ut, men planerar en resa i januari. Har poäng så det räcker att boka men kommer gärna vilja använda den voucher som ramlar in i sommar men vill gärna boka så snart som möjligt.

Nej tyvärr.

Om du har vouchern nu så kan du boka och sen ringa Tallinn efteråt och applicera, dock ska det väl vara i anknytning till att man gör bokningen och inte 3 månader senare.
Har man inte vouchern ännu ska det inte gå enligt det som rapporterats tidigare.

Tack för svar. En annan tanke är ju att boka ombokningsbara biljetter, tror ni det kan funka då? Att man helt enkelt bokar om och då applicerar vouchern?

Tack för svar. En annan tanke är ju att boka ombokningsbara biljetter, tror ni det kan funka då? Att man helt enkelt bokar om och då applicerar vouchern?
Vad menar du med ombokning i detta fall?
1) Boka av och boka nytt? 2) Eller boka om befintlig bokning?

Om det är 2), kan du inte applicera Amex 2-4-1 voucher efteråt.

Den enda gång jag har lyckats applicera i efterhand är då jag
först bokat och hade en voucher som var giltig men då jag inte ville använda den då jag tänkt använda den till annan resa en månad senare så ser jag att jag inte kommer loss till resa som jag tänkt använda vouchern till och kunde då applicera vouchern i efterhand.
Märk väl att jag hade vouchern vid bokningstillfället det var inte så att jag bokade innan jag uppnått spenderingskravet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen