Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde precis Tallin. Min voucher som jag fick 23 sep 2016 är giltig till 21 sep 2018.

Edit: Det var min andra voucher.
Verkar som om mycket tyder på att första vouchern är giltig till nästa årsskifte och den andra vouchern (som man kan få med Elite-kortet) är giltig i 2 år från det datum man fick den.

Verkar som om mycket tyder på att första vouchern är giltig till nästa årsskifte och den andra vouchern (som man kan få med Elite-kortet) är giltig i 2 år från det datum man fick den.
Mitt resultat från 2016 är:
Voucher 1 med Amex Premium giltig till 31 dec 2017
Voucher 2 med Amex Elite giltig i 2 år till 25 aug 2018 ungefär
Voucher 3 med Amex Elite giltig i 2 år till 25 sep 2018 ungefär

Fan vad skumt alltså. Finns ju inget rimligt mönster i giltighetstiden...

Jag har motexempel; första (och enda) vouchern från mitt Premium-kort är giltig 2 år. Triggades i augusti 2016 om jag minns rätt.

Fan vad skumt alltså. Finns ju inget rimligt mönster i giltighetstiden...

Mönstret kan ju vara - triggas andra halvåret - giltig två år

Jag tolkar det som att voucher 1 triggades och gäller då till 31 december nästa år
Voucher 2 triggades 25 augusti 2016 och gäller 2 år från det datumet
Voucher 3 triggades 25 september 2016 och gäller 2 år från det datumet.

Det stärker tesen att första vouchern gäller fram till och med hela nästa år, ytterligare vouchers efter det gäller i 2 år.

Stämmer in på mig också i alla fall. Ringde i ett annat ärende och passade på att fråga om giltiga vouchers. Den första jag tjänade in förra året gäller till 31/12 2017, medan den andra gäller till början av september 2018, dvs 2 år efter den triggades.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen