Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har två frågor som jag hoppas någon kan svara på. Har bokat 2-4-1 resa CPH-ARN-HKG för mina två barn . Plus dit och Business hem. Själv bokade jag Plus Saver på samma flighter. Är EBD. Nu till mina frågor:

1. Jag själv kan begära Plusgrade på ditresan, men går det väl inte att uppgradera barnens Plusbiljett? Är CU möjlig i så fall? Antar att sannolikheten är minimal när det gäller award biljett.

2. På hemresan har jag begärt Plusgrade för att kunna sitta med mina barn. Kommer möjligheten att begära uppgrade now även efter det att resan har påbörjats? Vi är borta 15 dagar.

1. Går inte att plusgrade:a bonusbiljetter. Du kan begära uppgradering vid checkin/servicedesk/gate på utresan för poäng. 25,000 p för Plus->Business. CU lär inte barnen få ifall de inte är EBD, de reser ju inte på samma PNR som en EBD (du har annan bokning)

2. Ska inte vara någon skillnad med upgrade now. Den dyker upp ca 10 dagar före avresa ifall det finns tillräckligt med platser. Min erfarenhet säger att Expertflyer bör visa 9or i businesskabinen för att "Upgrade Now" ska visas. Har haft bokningar där det varit 6 och 4 platser "kvar" enligt Expertflyer och då har inte möjligheten med "Upgrade Now" dykt upp.

1. Går inte att plusgrade:a bonusbiljetter. Du kan begära uppgradering vid checkin/servicedesk/gate på utresan för poäng. 25,000 p för Plus->Business. CU lär inte barnen få ifall de inte är EBD, de reser ju inte på samma PNR som en EBD (du har annan bokning)
.

Ok, tusen tack! Skulle det hjälpa om det ena barnet är EBG eller är det EBD som gäller?

KUL-SIN (SQ)
SIN-PEK (SQ)
<16h layover över natt>
PEK-CPH (SK)
CPH-GOT (SK)

Någon som ser något som helst struligt med denna itinerary?

Kan tillägga att jag kommer att ändra en existerande bokning, men vill behålla utresan. Är dock osäker om utresan måste också bokas om vid ändring av hemresa (byte av dag och inte bara flight/klass).

KUL-SIN (SQ)
SIN-PEK (SQ)
<16h layover över natt>
PEK-CPH (SK)
CPH-GOT (SK)

Någon som ser något som helst struligt med denna itinerary?

Kan tillägga att jag kommer att ändra en existerande bokning, men vill behålla utresan. Är dock osäker om utresan måste också bokas om vid ändring av hemresa (byte av dag och inte bara flight/klass).
Förutsatt att du flyger antingen direkt mellan Europa zon och Sydostasien zon eller via Norra Asien zon även på utresan.
Om ni byter i två olika tredjezoner på utresan och på hemresan, blir det ogiltig routing (eller får betala som två enkelresor).

Har en fråga jag behöver svar på. Jag har bokat 2-4-1 resa ARN-MIA t.o.r för min son och hans sambo. Nu måste han åka hem två dagar tidigare men hon ska stanna kvar. Vad händer om han inte är med på original hemresan? Blir det problem för henne?

Behövde boka av och om höstens 2-4-1 resa, och eftersom jag är i Vietnam så ville jag inte ringa dyrt till Tallinn. Mejlade diamantsupporten i hopp om att de kunde agera proxy för Tallinn, och 5 min senare var CPH-BKK-SYD-AKL-BKK-CPH borta, 190k poäng och voucher tillbaka på kontot. Kunde sedan boka ny AGH-ARN-ORD med voucher för 2 personer (samma tid i september) utan telefonsamtal. Drygt 800 kr i skatter för oss bägge. Oerhört smidigt, så tack SAS för excellent support.

Har en fråga jag behöver svar på. Jag har bokat 2-4-1 resa ARN-MIA t.o.r för min son och hans sambo. Nu måste han åka hem två dagar tidigare men hon ska stanna kvar. Vad händer om han inte är med på original hemresan? Blir det problem för henne?

Tyvärr går inte det. Båda måste resa tillsammans

Behövde boka av och om höstens 2-4-1 resa, och eftersom jag är i Vietnam så ville jag inte ringa dyrt till Tallinn. Mejlade diamantsupporten i hopp om att de kunde agera proxy för Tallinn, och 5 min senare var CPH-BKK-SYD-AKL-BKK-CPH borta, 190k poäng och voucher tillbaka på kontot. Kunde sedan boka ny AGH-ARN-ORD med voucher för 2 personer (samma tid i september) utan telefonsamtal. Drygt 800 kr i skatter för oss bägge. Oerhört smidigt, så tack SAS för excellent support.

Jag provade göra samma sak för några veckor sen och de sa att jag var tvungen att ringa Tallin när jag ville göra samma sak så du hade tydligen mer flyt än mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen