Canadien
Medlem
Har två frågor som jag hoppas någon kan svara på. Har bokat 2-4-1 resa CPH-ARN-HKG för mina två barn . Plus dit och Business hem. Själv bokade jag Plus Saver på samma flighter. Är EBD. Nu till mina frågor:
1. Jag själv kan begära Plusgrade på ditresan, men går det väl inte att uppgradera barnens Plusbiljett? Är CU möjlig i så fall? Antar att sannolikheten är minimal när det gäller award biljett.
2. På hemresan har jag begärt Plusgrade för att kunna sitta med mina barn. Kommer möjligheten att begära uppgrade now även efter det att resan har påbörjats? Vi är borta 15 dagar.
1. Går inte att plusgrade:a bonusbiljetter. Du kan begära uppgradering vid checkin/servicedesk/gate på utresan för poäng. 25,000 p för Plus->Business. CU lär inte barnen få ifall de inte är EBD, de reser ju inte på samma PNR som en EBD (du har annan bokning)
2. Ska inte vara någon skillnad med upgrade now. Den dyker upp ca 10 dagar före avresa ifall det finns tillräckligt med platser. Min erfarenhet säger att Expertflyer bör visa 9or i businesskabinen för att "Upgrade Now" ska visas. Har haft bokningar där det varit 6 och 4 platser "kvar" enligt Expertflyer och då har inte möjligheten med "Upgrade Now" dykt upp.