Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hyfsat kaxig och onödig kommentar.
Tack för att du väljer att diskutera sakfrågan och inte går till onödiga personangrepp...

Ska man vara petig så heter inte kupongen "2-4-1" heller, det är att "boka en valfri EuroBonus-resa till 50 % poängrabatt, för upp till två personer".
Sagda sakfråga diskuterad, tack för det. Till mitt ringa försvar får väl ändå sägas att begreppet 2-4-1 är ett tämligen vedertaget namn här på forumet?!

Hej!

Ny här men bokade just min första 2-4-1 efter att ha hittat bonusplatserna via United's sida. Undrar om jag kan få lite allmän feedback på saker att tänka på till nästa gång, både vad gäller hur man hittar tillgänglighet, och värdet av bokningen.
Mina förutsättningar var följande:

Hade 80 000 poäng att använda (mestadels intjänade via Amex-köp) och EBB.
Ville åka någonstans varmt med barnen 1-2 veckor under 17 juli - 6 aug.
Bryr mig inte så jättemycket om bokningsklass, möjligen mer intressant på längre flyg förstås
Det jag bokade var jag och 13-åringen (vuxen) på 2-4-1 och 10-åringen på 50% poängrabatt till Sardinien:

ARN-CPH-OBH (kort mellanlandning)
OBH-ARN (direkt)

Detta gick loss på 45000 poäng totalt ToR, vilket betyder att jag har 30000 poäng kvar. Om jag får en ny voucher och kanske ett liknande antal poäng nästa gång, hur kan jag bäst hitta reward flights som nybörjare och tips på bättre "värde" än denna?

Tack!

Har en "50% poängrabatt på en SAS EuroBonus-resa inom Europa"-voucher som går ut vid årsskiftet. Finns det någon som använt dessa till något försvarbart? I kombination med poängrabattskampanj kanske det blir hyfsat ok?

Har en "50% poängrabatt på en SAS EuroBonus-resa inom Europa"-voucher som går ut vid årsskiftet. Finns det någon som använt dessa till något försvarbart? I kombination med poängrabattskampanj kanske det blir hyfsat ok?
Det går inte att kombinera voucher med annan rabatt.

Jag har fått min första AMEX 2-4-1, Jag vet att denna gäller enbart två personer men jag tänkte kolla om ni har någon ide / tanke om hur man kan utnyttja den och resa två vuxa och ett barn (grabben är 2 år och några månader vid det eventuella resetillfället)?

Finns det någon möjlighet att boka en resa för två och sedan lägga till pengar eller liknade för att vår grabb ska kunna åka med? Han skulle kunna dela säta med oss om vi lyckas boka C -klass. Jag vet att man normalt sett köper ett säte till barn över två år. Men vill ändå höra om ni har några smarta råd och tips.

/Lasse

Jag har fått min första AMEX 2-4-1, Jag vet att denna gäller enbart två personer men jag tänkte kolla om ni har någon ide / tanke om hur man kan utnyttja den och resa två vuxa och ett barn (grabben är 2 år och några månader vid det eventuella resetillfället)?

Finns det någon möjlighet att boka en resa för två och sedan lägga till pengar eller liknade för att vår grabb ska kunna åka med? Han skulle kunna dela säta med oss om vi lyckas boka C -klass. Jag vet att man normalt sett köper ett säte till barn över två år. Men vill ändå höra om ni har några smarta råd och tips.

/Lasse

Du får ju barnrabatten när du bokar, även om det inte sedan blir halva priset på det rabatterade priset. Totalt så blir det förhållandevis överkomligt med poäng för alla tre ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen