Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min erfarenhet av det är att man inte blir uppringd. Jag har testat tre gånger senaste månaden utan att någon ringt tillbaka, så jag skulle inte förlita mig på det.
Min erfarenhet är 2/2, dvs 100% än så länge.

Återuppringningen sker per automatik, en "robot" som ber en bekräfta med tonval. Jag kan dock tänka mig att det inte fungerar om man knappar in ledande nollor i land- eller riktnummer, eller om det blir "din" tur efter stängningstid..

I samtliga tre fall har jag ringt runt kl 10 på morgonen och jag har inte knappat in några nollor i onödan. Min poäng här är att även om det råkat fungera för dig så är det tyvärr inget man kan förlita sig på då jag har rakt motsatt erfarenhet mot dig med 0/3, dvs 100% failure rate... Därmed inte sagt att det aldrig fungerar, men uppenbarligen fungerar det inte alltid helt klockrent.

Hej, du letade ganska bra, står i första poste i den här tråden.

Ändring/avbokning av bonusresor:

Du får ändra/avboka bonusresan fram till 17:00 dagen före första flighten.
Tror inte det där stämmer helt och hållet nuförtiden, senaste buden har varit att man kan avboka fram till dagen innan avresa, dvs midnatt. Förutsätter ju dock att man är minst gold för att komma fram dessa tider på dygnet.

Tack. Kom inte så långt tillbaka, är ju några sidor...... men nu vet jag.
Tyvärr saknas bra "wiki-funktion" eller liknande för att samla viktig info i trådar. Många av trådarna, framförallt de som är klistrade i de olika delforumen har dock en informativ förstapost som innehåller det mesta man behöver veta, kan vara bra att veta till nästa gång du letar info, värt att titta första posten i en tråd om den innehåller något matnyttigt.

Min erfarenhet är 2/2, dvs 100% än så länge.

Återuppringningen sker per automatik, en "robot" som ber en bekräfta med tonval. Jag kan dock tänka mig att det inte fungerar om man knappar in ledande nollor i land- eller riktnummer, eller om det blir "din" tur efter stängningstid..

Uppringningen har fungerat klockrent för mig med, säkert tio gånger. Missar man samtalet ringer de upp igen en stund senare.

Man anger telefonnumret med landskod bara. 46707123456

Hur lång omväg är valid routing vid bokning av 2-4-1? Om jag vill åka First Class till någonstans i Mellanöstern tex Doha, är det då en valid routing att åka via annan zon. Tex LH via Delhi eller tom Sydostasien? Logiken varför jag tycker det vore rimligt är att alternativet vore ju tex Dubai med LH, men mtp att det inte längre går att flyga direkt Dubai Doha så blir ju det ett längre alternativ.

Har svårt att se att det vore ok att åka via Indien bara för att du ska få LH F. Finns det inte så finns det inte dit du ska liksom. Du kan ju prova, men ditt exempel skulle jag spontant säga nej på.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen