Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

viktor.l

Ny medlem
Lufthansa har inte F till Bangkok så du behöver ändra resan i så fall. Alternativet med Seoul kan vara bra i och med att du redan nu kan boka anknytningen där som passar med både Asiana och Lufthansa flighterna (blir några timmars väntan dock).
Om du ska maxa F-upplevelsen så är nog följande det bästa men att hitta 2 platser på ANA F blir väldigt svårt
ARN-FRA, SAS/Lufthansa
FRA-HND, Lufthansa First
NRT-SIN, ANA First
SIN-MNL, Singapore Business (finns first på denna sträcka men ser nästan aldrig tillgänglighet)

Har du väldig tur kan Lufthansa även släppa First på FRA-SIN men det är ovanligt, än ovanligare att de släpper 2 platser men det händer.
Stort tack! Kan absolut tänka mig att ändra dit resan lite. Hur är det att flyga via Indien? Blir ju en kortare Lufthansa F men kanske lättare rutt att hitta platser på?
 

palmen

Moderator
Stort tack! Kan absolut tänka mig att ändra dit resan lite. Hur är det att flyga via Indien? Blir ju en kortare Lufthansa F men kanske lättare rutt att hitta platser på?
Aldrig varit där och det finns rätt lite rapporterat från de som åkt via Indien. Kanske jag som har fördomar nu men jag skulle inte välja Indien som transitland om jag kunde välja på transit i Tokyo, Bangkok, Singapore, Seoul eller liknande.
 

JohanA

Medlem
Transit på DEL är supersmidigt numera. Enda nackdelen är de sena avgångstiderna, speciellt till FRA.
Nya terminalen i BOM harbjagbinte gjort internationell transit på ännu, men det är nog enkelt nu där också.

Om Lufthansa så ta flighterna via MUC om plats finns. De avgår runt 01-snåret oftast. De via FRA som går runt 03-04 är riktigt sega.
 

Måns

Ny medlem
Hej proffsbokare!

Sitter och sliter mitt hår då jag försöker hitta följande resa:
Köpenhamn (CPH) - Kapstaden (CPT) den 1/1 2017 (+/- 2 dagar)
Kapstaden (CPT) - Köpenhamn (CPH) den 11/2 2017 (+/- 5 dagar)

2 vuxna och en baby, så få stopp som möjligt är prio ett.

Ringde Tallin och de hittar ingenting på utresan från den 24/12 till den 10/1 och inget hem alls i februari. När jag själv är inne på United och söker så hittar jag flera resor, vad beror det på?

- Brukar ni berätta för Tallin exakt vilka resor ni önskar?
- Någon som vill ta sig an utmaningen att hitta riktigt bra flyg (så få stop som möjligt) på ovanstående tider?
 
Last edited:
Hej proffsbokare!

Sitter och sliter mitt hår då jag försöker hitta följande resa:
CPH-CPT den 1/1 2017 (+/- 2 dagar)
CPT-CPH runt den 11/2 2017 (+/- 5 dagar)

2 vuxna och en baby, så få stopp som möjligt är prio ett.

Ringde Tallin och de hittar ingenting på utresan från den 24/12 till den 10/1 och inget hem alls i februari. När jag själv är inne på United och söker så hittar jag flera resor, vad beror det på?

- Brukar ni berätta för Tallin exakt vilka resor ni önskar?
- Någon som vill ta sig an utmaningen att hitta riktigt bra flyg (så få stop som möjligt) på ovanstående tider?
Ett tips om man vill ha hjälp är att undvika förkortningar. Jag själv var tvungen att googla CPT för att vara helt säker på att det var Kapstaden.
 

Måns

Ny medlem
Tack Golfkillen, uppdaterat det nu.

Exempel på flygningar som jag hittar på United men som inte Tallin kunde se:
 

Attachments

  • Skärmklipp 2016-10-10 09.50.40.png
    Skärmklipp 2016-10-10 09.50.40.png
    79 KB · Visningar: 184
  • Skärmklipp 2016-10-10 09.45.39.png
    Skärmklipp 2016-10-10 09.45.39.png
    54,9 KB · Visningar: 181

JohanA

Medlem
Award till och från Sydafrika är väldigt svårt att hitta. Min kvalificerade gissning är att ni kan glömma utresa runt jul och nyår. Betala med pengar istället och spara poängen till något annat.
 

Måns

Ny medlem
Award till och från Sydafrika är väldigt svårt att hitta. Min kvalificerade gissning är att ni kan glömma utresa runt jul och nyår. Betala med pengar istället och spara poängen till något annat.
Tack för tipset. Det man hittar på United stämmer inte alltid överens med vad de kan boka i Tallin då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen