Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
2 st 2-4-1 vouchrar har ramlat in :cool: och nu är planeringen i full gång. Vi är två personer och tiden samt datum är en begränsning men följande rutt har jag hittat biljetter i business class till och tänkte boka så fort jag hinner:
.
map

ARN (CA) - PEK - SIN - BKK - ARN
CA får stå för metallen till Singapore och därifrån blir det SQ+TG

Är detta en giltig routing för att använda på en voucher?

Något som jag behöver tänka på förutom att försöka få till en routing via FRA/MUC när LH släpper First biljetter...

Fullt giltig, kan inte tänka mig några som helst protester då du bara har 4 segments totalt.

Något som jag behöver tänka på förutom att försöka få till en routing via FRA/MUC när LH släpper First biljetter...

Tja, alternativet är Thai F från BKK-LHR i deras 380, då får du dessutom en av de sannolikt bästa lounge upplevelserna som finns på BKK i Thai F lounge + spa.

Ett annat alternativ är ju SQ C från PVg för at pröva på deras Business produkt på en längre sträcka, men jag förstår definitivt poängen med att nyttja CA från PVG för att få tillgång till deras hemmafaciliteter.

2 st 2-4-1 vouchrar har ramlat in :cool: och nu är planeringen i full gång. Vi är två personer och tiden samt datum är en begränsning men följande rutt har jag hittat biljetter i business class till och tänkte boka så fort jag hinner:
.
map

ARN (CA) - PEK - SIN - BKK - ARN
CA får stå för metallen till Singapore och därifrån blir det SQ+TG

Ja, det är giltig routing om Singapore eller Bangkok är slutdestination.

Du kan också välja Singapore Airlines i Business class mellan Beijing och Singapore. De brukar att ha hyfsat bra tillgänglighet på denna sträcka.
Ett annat alternativ är ju SQ C från PVg för at pröva på deras Business produkt på en längre sträcka, men jag förstår definitivt poängen med att nyttja CA från PVG för att få tillgång till deras hemmafaciliteter.
Varifrån tog du information om Shanghai Pudong i @haba_tsutts inlägg?

Hur mycket tid behöver man för transit i Peking? T3 antar jag att CA och SQ använder, enligt vad jag läst mig till på nätet.
Vad är sannolikheten att hitta två biljetter LH F FRA-SIN en fredag? När jag nu kollade tillgängligheten för nästa fredag (exempelvis) så fanns en, men man behöver ju två för att behålla familjefriden :p, dock är inte resan planerad förrän i November.

Tja, alternativet är Thai F från BKK-LHR i deras 380, då får du dessutom en av de sannolikt bästa lounge upplevelserna som finns på BKK i Thai F lounge + spa.

Mycket bra tips! Blir ett leg till men det kanske man kan leva med ;)

Hur mycket tid behöver man för transit i Peking? T3 antar jag att CA och SQ använder, enligt vad jag läst mig till på nätet.
Om det är en och samma biljett, räcker det med 2 timmar.
Minimum Connection Time (MCT) på Beijing Capital flygplats (PEK) är 2 timmar för byte mellan utrikes och utrikes.

Det kan vara värt att kolla BKK-MXP (Milano) dit Thai flyger med en 747-400.
Det verkar finnas ganska god tillgänglighet på den rutten.

Vad är sannolikheten att hitta två biljetter LH F FRA-SIN en fredag? När jag nu kollade tillgängligheten för nästa fredag (exempelvis) så fanns en, men man behöver ju två för att behålla familjefriden :p, dock är inte resan planerad förrän i November.
Tyvärr går det inte ge något bra svar på detta mer än att sannolikheten ligger mellan 0 och 100%. Det är omöjligt att veta hur beläggningen på Lufthansa är i november redan nu. Om ingen har betalt för F FRA-SIN så är sannolikheten stor, är det normalt bokningsläge är sannolikheten låg att hitta 2 pletser. Det var inte förrän i somras som det ens började bli möjligt att boka FRA-SIN med Lufthansa i F, innan har det varit mer eller mindre omöjligt när man bokat med Eurobonuspoäng. Utgå ifrån att du max har 10% chans på att få till denna bokning så blir du åtminstone inte besviken. Jag skulle definitivt ha en backupplan för den tänkte resvägen.
Att flyga FRA-HND och sen HND/NRT-SIN kommer du har mycket större chans att få igenom, det är nästan dagligen som det släpps minst 2 platser på FRA-HND i First med Lufthansa. Hittar du redan nu 2 paltser NRT-SIN i First med ANA är det bara att hugga på en gång, dessa platser dyker nästan aldrig upp mer än 1 åt gången så hittar man 2 är det som att vinna högsta vinsten.
Det framgår inte när i november du vill åka men torsdag 24e november finns det 2 platser i ANA First på sträckan NRT-SIN (finns även 28 och 29e november)
upload_2016-8-30_14-52-32.png

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen