Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,

Svaret fpå denna fråga finns säkert någonstans men hittar den tyvärr inte nu.

Jag skaffade ett Amex Preium i Dec 2015 och triggade min första voucher i April 2016. Nu är det så att jag funderar på att byta upp mig till ett premium kort för att få en andra voucher i år (behöver boka en resa för 4personer i år för jag har massa poäng som förfaller).

Frågan: Kommer jag kunna tillgodoräkna mig den spend jag haft mellan April till nu för min andra voucher?

Du kan inte flytta med dig spenden från ett kort till ett annat :(

Hur är det med Amex 2-4-1 voucher - måste man starta och avsluta resan på samma plats eller får man t.ex. ha en routing som ser ut så här:

ARN-FRA-HND-SIN-LHR-CPH

Hur är det med Amex 2-4-1 voucher - måste man starta och avsluta resan på samma plats eller får man t.ex. ha en routing som ser ut så här:

ARN-FRA-HND-SIN-LHR-CPH

Borde inte vara några problem alls! Tänk på att du inte får stanna längre än 24 timmar i din 3e zon (SIN eller HND beroende på slutdestination)

Yay! Nu har jag passerat gränsen för min allra första voucher! Hurra!
Har även 120000 Eurobonuspoäng som ska spenderas och funderade på att ta med min flickvän till Hawaii, och försöka komma så långt som möjligt i Business och sen köpa biljetterna till Hawaii cash från typ LA eller så.

Frågan är nu - ska man försöka hitta Lufthansa businessbiljetter och hoppas på att jag hinner tjäna ihop tillräckligt med poäng och att det finns tillgänglighet i första klass längre fram och uppgradera då? Tänkte inte åka förrän våren 2017.

USAs fastland till Hawaii blir det dock ekonomi. Inser att jag hade kunnat komma hela vägen på poäng i ekonomiklass men har förstått att det ger dålig utväxling.

Yay! Nu har jag passerat gränsen för min allra första voucher! Hurra!
Har även 120000 Eurobonuspoäng som ska spenderas och funderade på att ta med min flickvän till Hawaii, och försöka komma så långt som möjligt i Business och sen köpa biljetterna till Hawaii cash från typ LA eller så.

Frågan är nu - ska man försöka hitta Lufthansa businessbiljetter och hoppas på att jag hinner tjäna ihop tillräckligt med poäng och att det finns tillgänglighet i första klass längre fram och uppgradera då? Tänkte inte åka förrän våren 2017.

USAs fastland till Hawaii blir det dock ekonomi. Inser att jag hade kunnat komma hela vägen på poäng i ekonomiklass men har förstått att det ger dålig utväxling.

Försök att hitta businessbiljetter med SAS om du har lite ont om poäng. Kostar 100.000p till Nordamerika för 2 med en 2-4-1 (kan dock vara svårt att hitta). Åk till LA med SAS och vidare till Hawaii med tex United med cash. Du kan alltid om- eller avboka en award 24 timmar innan avresa så om du lyckas få fler poäng kan du omboka till, säg, Lufthansa F.

Kanske ska satsa på SAS. Vet du hur långt innan de släpper sina biljetter?

Annan kanske dum fråga, hur bokar jag? Kommer rabatten dras automatiskt eller måste jag klicka på en länk någonstans?

Kanske ska satsa på SAS. Vet du hur långt innan de släpper sina biljetter?

Annan kanske dum fråga, hur bokar jag? Kommer rabatten dras automatiskt eller måste jag klicka på en länk någonstans?

Om du skall applicera den på sas-flighter kommer du ha ett val nedanför pris-uppgiften på sas hemsida när du bokar bonusresor.
Du mår då själv klicka i rutan att du vill använda "Res 2 för 1".

Kan man se sin spend någonstans eller får man räkna på fakturorna?

Spend skrivs ut på fakturan varje månad (sista sidan), men det går också att se på hemsidan (men det är inte helt intuitivt hur man gör)

När du loggat in, klicka på texten "EuroBonus-poäng för överföring till ditt EuroBonus-konto" för det konto du vill se spend för:
01.PNG

Till höger på sidan visas då info om din spend:
02.PNG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen