Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför svarar du sådär? Vad är ditt syfte? Om ingen frågar nått så har vi ju inget att prata om på detta forum. Bättre att du inte svarar då. Jag har såklart läst första inlägget men uppenbarligen har andra blivit bokade mot reglerna.
Varför frågar du om vad reglerna säger när du säger att du har läst reglerna? o_O
Mig veterligen har ingen lyckats med flera byten i transitzon. Däremot verkar det som att man kan lyckas med byte i olika transitzoner på ut respektive hemresan. Det är 2 olika regler.

Läs första inlägget i denna tråd så hittar du svaret.
Nu kan man kanske kräva att man läser på även på andra ställen. Inlägget på första sidan är väldigt bra och informativt men det tog ett tag för mig att förstå zonerna. Det är ev ngt som skulle kunna läggas till.

Varför svarar du sådär? Vad är ditt syfte? Om ingen frågar nått så har vi ju inget att prata om på detta forum. Bättre att du inte svarar då. Jag har såklart läst första inlägget men uppenbarligen har andra blivit bokade mot reglerna.
För att svaret står där, likväl som jag kan gå dit och läsa det och skriva av vad som står kan du läsa inlägget och få infon. Om ingen vill använda den sammanfattning som finns i första inlägget kan vi lika gärna ta bort den så får folk svara på samma fråga en gång i veckan. Tyvärr saknas wiki funktionalitet i forumet, den modul som fanns för detta var för dålig och behövdes avinstalleras efter att vi testat den.
Personligen så lär jag mig som mest när jag gör saker själv istället för att få det serverat åt mig. Nästa gång kommer jag komma ihåg svaret.
Att de inte alltid följer reglerna är helt sant, men det handlar oftast om att någon gör fel eller någon annan omständighet som bara häller den bokningen. Vi kan dock inte utgå ifrån att de gör fel och ge råd att försöka boka sånt som inte ska gå. Du frågade dessutom vad reglerna sa, inte vad som var möjligt när de gör fel.

Nu kan man kanske kräva att man läser på även på andra ställen. Inlägget på första sidan är väldigt bra och informativt men det tog ett tag för mig att förstå zonerna. Det är ev ngt som skulle kunna läggas till.
Vad är det som var svårt att förstå som vi kan förbättra? Bara för att jag förstår behöver ju inte alla göra det och då är sån här feedback jättebra så vi kan göra informationen bättre.
Behöver vi förtydliga vad en tredje zon är eller ge konkreta exempel på vad som inte fungerar? Eller ska vi specificera bättre vilka de olika zonerna är samt länk till SAS info (om det nu saknas)?

Vad är det som var svårt att förstå som vi kan förbättra? Bara för att jag förstår behöver ju inte alla göra det och då är sån här feedback jättebra så vi kan göra informationen bättre.
Behöver vi förtydliga vad en tredje zon är eller ge konkreta exempel på vad som inte fungerar? Eller ska vi specificera bättre vilka de olika zonerna är samt länk till SAS info (om det nu saknas)?
Precis så, vad som är zon 1, zon 2 och zon 3. Bra med länk.

- Hade ni valt Thais B747 via MUC eller Thais A380 via FRA på vägen hem?

Hade utan tvekan valt A380. Till MUC var det i varje fall för något år sedan den 747 som hade 9 stolar i F-klass och dessa stolar var i form av sk suiter ( jag vill kalla det lådor). Jag satt i mitten och det var en klaustrofobisk känsla. Hela denna F klass med lådorna tyckte jag inte alls var trevlig att flyga i. Nu har jag inte åkt Thai 380 men den kan inte vara sämre.

Hade utan tvekan valt A380. Till MUC var det i varje fall för något år sedan den 747 som hade 9 stolar i F-klass och dessa stolar var i form av sk suiter ( jag vill kalla det lådor). Jag satt i mitten och det var en klaustrofobisk känsla. Hela denna F klass med lådorna tyckte jag inte alls var trevlig att flyga i. Nu har jag inte åkt Thai 380 men den kan inte vara sämre.

Jag förstår vad du menar. Har visserligen bara åkt i 747:an på 3 E,F då jag rest med min fru. Tycker den är bra.

Man får lite mer privatkänsla än A380 tycker jag.

Men A380 är fin den med.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen