Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har erfarenhet av att avboka en resa gjord med 2-4-1 online på sas.se? Poängen trillar ju tillbaka rätt omgående, är det samma sak med 2-4-1 vouchern, blir den synlig igen direkt eller är det någon fördröjning?
Jag fick Amex 2-4-1 vouchern tillbaka omgående när jag avbokade bonusresan online.

Nej, det avser högsta kabinklass i bokningen. Dvs har du bara bokat business så får du betala mer men om du redan har en sektor i F så har du betalat för F hela vägen.

Tack för klargörandet. Tyvärr ingen F i bokningen. Får bli nästa tripp, på god väg att få en 2-4-1 till innan sommaren.

Som jag förstått det kan man bara använda en voucher per bokning. OM har har två 2st vouchers, och reser 2 vuxna +2 barn.
Kan jag göra två bokningar med 1vuxen+1barn i varje?

Det gäller en resa till usa med sas i business. Blir det halva poängkostnaden för barnbiljetten då också? Dvs 75.000 poäng per bokning?

Som jag förstått det kan man bara använda en voucher per bokning. OM har har två 2st vouchers, och reser 2 vuxna +2 barn.

Det gäller en resa till usa med sas i business. Blir det halva poängkostnaden för barnbiljetten då också? Dvs 75.000 poäng per bokning?
Japp

Ja.
Det svåra, eller nästan ömöjliga, är att hitta 4 platser i C med SAS på samma flighter. Du bör vara öppen för att åka på olika dagar med de två bokningarna. Alternativt boka två i plus och två i C,

I värsta fall får det bli i plus, men då vet jag iaf att jag kan använda två vouchers om jag hittar lediga stolar.

I värsta fall får det bli i plus, men då vet jag iaf att jag kan använda två vouchers om jag hittar lediga stolar.
Ett alternativ är att använda en voucher för två vuxna, och sedan köpa två platser till barnen med barnrabatt. Med famlijekonto (jag vet, lite osäkert nu...) blir det rätt bra med poäng tillbaka till famlijen som kan användas för nästa voucher.

• Gilla
Reactions: Gus
Ett alternativ är att använda en voucher för två vuxna, och sedan köpa två platser till barnen med barnrabatt. Med famlijekonto (jag vet, lite osäkert nu...) blir det rätt bra med poäng tillbaka till famlijen som kan användas för nästa voucher.

Vet inte om det är en bra ide? Barnen betalar 90% på en cashad biljett, men 50% på en award biljett.....

Vet inte om det är en bra ide? Barnen betalar 90% på en cashad biljett, men 50% på en award biljett.....
Trodde rabatten var mellan 90% och 25% beroende på ålder, och på en businessbiljett är för en gångs skull skatter och bränsletillägg låga relativt sett så rabatten får viss effekt.

Trodde rabatten var mellan 90% och 25% beroende på ålder, och på en businessbiljett är för en gångs skull skatter och bränsletillägg låga relativt sett så rabatten får viss effekt.

Nja det står iof så här på sas sidor

• Barn 2-11 år (ännu inte fyllda 12 år) har sin egen sittplats ombord. Inom Europa samt på våra interkontinentala linjer är rabatten oftast 25 procent (på vissa specialpriser till/från USA finns ej barnrabatter).
Barn som reser utan eget säte får 90% rabatt

Jag gjorde en snabbkoll och det verkar som rabatten på en business biljett är ca 20%

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen