Cristoffer Cedergren
Medlem
Med SAS i Business jaDet behövs väl bara 50k eurobonuspoäng? För det kostar väl 100k ordinarie pris till USA?
Med SAS i Business jaDet behövs väl bara 50k eurobonuspoäng? För det kostar väl 100k ordinarie pris till USA?
Personligen föredrar jag THAIs senaste Business class stolar före Lufthansas senaste Business class stolar.
Reser man från Stoclholm eller Köpenhamn kan man flyga direkt till Bangkok med THAI så det är bara två flygningar till Singapore.
Även om du ville undvika flyga via Norra Asien, sparar du ganska mycket pengar om du flyger till Singapore med ANA på Europa-Tokyo-Singapore T/R tack vare lågt eller inget bränsletillägg.
Mer info om detta finns i den här tråden:
www.businessclass.se/forum/threads/jämförelse-av-summa-av-bränsletillägg-skatter-för-bonusresa-stockholm-bangkok-med-sas-eurobonuspoäng.30320/
Lediga platser med vilket bolag och i vilken kabin? Jag har sett business på både Thai och Singapore på din sträckan. F har jag inte sett, men flyger man med F-kabin på den sträckan?Direktflighten från Stockholm känns inte speciellt intressant
Har spanat in två F stolar på a380 FRA-BKK. Däremot verkar det vara omöjligt (via united.com) att finna lediga platser BKK-SIN? Är det så att inga platser där släpps upp som award?
Ja, det ser ut som en giltig routing.Jag sitter och planerar vårens resa med Lufthansa F och AMEX 241. Jag undrar om rutten ARN-FRA-HND-BKK-KUL är tillåten? Eller måste jag ta en annan rutt när jag åker till KUL?
Ja, om det är inom 24 timmar per layover.Är det även tillåtet att lägga in några layovers så länge de är kortare än 24 timmar? Ex. ankomst ARN-FRA Mars 15 på kvällen, FRA-HND mars 16, 20 timmar layover med övernattning i HND och senare vidare till BKK och KUL.
Är det även tillåtet att lägga in några layovers så länge de är kortare än 24 timmar? Ex. ankomst ARN-FRA Mars 15 på kvällen, FRA-HND mars 16, 20 timmar layover med övernattning i HND och senare vidare till BKK och KUL.
Du skriver F(I) menade du O eller minns jag fel?Vinterresan bokad!
Fick prata med en otroligt hjälpsam finska på tallin kontoret.
Mina "välplanerade" legs från united.com stämde ungefär 1% med verkligheten (Samma flygplatser nästan)
Efter att hon sökt och hjälpt till blev det till slut F(I) på alla long hauls.
Aldrig flugit F förut, så hade ingen direkt åsikt om platser.
Valde de två mitten sätena 01C och 01H på alla first class i Uniteds Boeing 777-200/300.
Kollade seat guru och där ser det lite kokko ut med C/H fast dom är närmare varandra....
Passar det inte så kan man säkert ändra på vägen tillbaka.
Men om någon har erfarenheter så berätta gärna!
Business (I) Stockholm till London
First (O) London-Washington-Sao Paulo
Dit:
ARN-OSL-LHR-IAD-GRU
Hoppas att någon direkt reward ska öppna sig så man slipper Oslo, men fanns inte just nu.
Hem:
GRU-IAD-LHR-ARN
Vägen hem har vi hela dan i Washington, landar 8am och flyget över Atlanten går 22pm.