Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Europa är ju avresezon, och South East Asia är ju destinationszon, så det blir ju bara transfer i EN tredje-zon som är samma pris som destinationszonen dessutom
Det kanske är ok enligt routingregler i så fall. Jag tror dock man kan stöta på lite problem med backtracking om man försöker en sådan resa ARN-FRA-NRT-SIN-BKK

Sökt via united och inte hittat en enda ledig C-plats i november till Singapore.
Det går att hitta 2 Business class awardplatser med ANA via Tokyo till Singapore från bl a Bryssel, Düsseldorg, Frankfurt, München.
Du kan börja att söka mellan Europa och Tokyo (eller Beijing, Seoul) sedan söka mellan Tokyo, Beijing, Seoul och Singapore.

Det kanske är ok enligt routingregler i så fall. Jag tror dock man kan stöta på lite problem med backtracking om man försöker en sådan resa ARN-FRA-NRT-SIN-BKK
Enligt min erfarenhet, SAS EuroBonus är inte så kinkig med backtracking. bmi Diamond Club var det.

Att du inte hittar Lufthansa First class awardplatser för avresa i november är inte så konstigt om du sökte på United.com.
Lufthansa släpper inte First class awardplatser till de flesta partnerflygbolags bonusprogram (bl a SAS EuroBonus och United Mileage Plus) förrän 14 dagar före avresa.
Det är också svårt att hitta Lufthansa Business class awardplatser på Frankfurt-Singapore.

Du kan söka på ANA (gratis) eller på ExpertFlyer (ej gratis)
Informationen om detta finns i den här tråden:
Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

F och 14 dagar är jag med på. Nämnts ett antal gånger i varje tråd på forumet ;)
Hur är det med LH C till Bangkok, eller annan stad i Sydostasien?

Tack! Den tråden hade jag missat, mest hittat äldre trådar om SQ när jag använt sökfunktionen.

F och 14 dagar är jag med på. Nämnts ett antal gånger i varje tråd på forumet ;)
Hur är det med LH C till Bangkok, eller annan stad i Sydostasien?

Tack! Den tråden hade jag missat, mest hittat äldre trådar om SQ när jag använt sökfunktionen.
Gör lite provsökningar på Inceon, Narita, Haneda, Hong Kong, Peking, Shanghai så ser du nog vart det är mest tillgänglighet. Jag har själv inte sökt dessa resor så jag har ingen koll men skulle gissa på att Haneda och Inceon har tillgång i alla fall.

Det går att hitta 2 Business class awardplatser med ANA via Tokyo till Singapore från bl a Bryssel, Düsseldorg, Frankfurt, München.
Du kan börja att söka mellan Europa och Tokyo (eller Beijing, Seoul) sedan söka mellan Tokyo, Beijing, Seoul och Singapore.

Tack, min förhoppning hade varit att undvika den delen av Asien och hitta en flight mellan Tyskland och Sydostasien. Nu syftar jag på LH. Med Thai har jag funnit platser både i C och F under November.

Hur är det med LH C till Bangkok, eller annan stad i Sydostasien?.
Personligen föredrar jag THAIs senaste Business class stolar före Lufthansas senaste Business class stolar.

Reser man från Stoclholm eller Köpenhamn kan man flyga direkt till Bangkok med THAI så det är bara två flygningar till Singapore.
Tack, min förhoppning hade varit att undvika den delen av Asien och hitta en flight mellan Tyskland och Sydostasien. Nu syftar jag på LH. Med Thai har jag funnit platser både i C och F under November.
Även om du ville undvika flyga via Norra Asien, sparar du ganska mycket pengar om du flyger till Singapore med ANA på Europa-Tokyo-Singapore T/R tack vare lågt eller inget bränsletillägg.
Mer info om detta finns i den här tråden:
www.businessclass.se/forum/threads/jämförelse-av-summa-av-bränsletillägg-skatter-för-bonusresa-stockholm-bangkok-med-sas-eurobonuspoäng.30320/

Stämmer det att ANA endast flyger med First-kabin från Europa på FRA-HND och LHR-HND?
Nån som har erfarenhet av att hitta 2 award-platser på en sån rutt? Har sökt runt lite på United.com och om man vill ha dagsflyget från FRA ser det i alla fall inte speciellt lovande ut på typ hela året?

Stämmer det att ANA endast flyger med First-kabin från Europa på FRA-HND och LHR-HND?
Nån som har erfarenhet av att hitta 2 award-platser på en sån rutt? Har sökt runt lite på United.com och om man vill ha dagsflyget från FRA ser det i alla fall inte speciellt lovande ut på typ hela året?
Ingen aning om de destinationerna stämmer. 2 platser är relativt svårt att hitta. För någon månad sedan sökte jag för resa i juni och hittade 2-3 datum totalt där det fanns 2 paltser i F. Det kan dock öppnas upp mer närmre avgång antar jag

Räknar lite på att betala en handpenning om 150K med AmEx Elite på Betalo för att få en 50%-rabatt, som jag tänkte använda för en bonusresa i business eller first till SFO sent i år med SAS el. Lufthansa beroende på vad som finns.

Kortavgift 500 kr + Betalo 2% av 150 K = 3500 kr. Tillkommer skatter och avgifter på ca 1500 kr, stämmer? Total kostnad ca 5000 kr plus 75K el. 55K EB-poäng. Poängen har jag redan.

Visst låter det rätt och visst är det värt dom kostnaderna?

Edit: SAS skatter+avgifter för business är bara ca 800 kr t&r ser jag nu
Det behövs väl bara 50k eurobonuspoäng? För det kostar väl 100k ordinarie pris till USA?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen