Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte långt till min första F-bokning och sitter och snickrar ihop en tänkt resrutt men är osäker på om ditresan är giltig routing: CPH-FRA-HND-SIN-BKK.

Jag har sett mängder med liknande bokningar här på forumet men då utan Singapore inklämt. Är det ok eller blir det för mycket baklängesresande på sista etappen?
Jag tror att det är en giltig routing.

Jag återkommer med resultat här på forumet så klart. Förhoppningsvis kan jag på det sättet klämma in fyra F ben på destinationer som jag vill besöka, om än det blir kortare stopp.

Japp!
Annars är det svårt att nå typ Phuket!
Destinationzonen och avresezonen är ganska fritt så länge du håller dig till 4 segment.
Att man får göra en transfer i Europa och Sydostasien är inget konstigt, men att köra transfer i Europa, Far East Asia och South East Asia, det var det jag syftade på.

Tänkte sätta sprätt på min voucher och boka en resa i C eller F till Singapore i november. Hittills har det resulterat i mycket få träffar på lediga platser trots framförhållningen. Skulle därför behöva lite vägledning i mitt sökande innan jag bokar / letar vidare.

Tänkte använda en svensk 2-4-1 voucher och EB-poäng.
- Vilka sidor visar platstillgång för LH i C och F? Sökt via united och inte hittat en enda ledig C-plats i november till Singapore. Endast lediga platser på Thai kommer upp.
- Förstått att det inte går att boka F på SQ-flighter med EB-poäng. Går det att boka C på 77W och a380? Inte heller här har jag funnit något i november. Även här undrar jag bästa sidor att finna platstillgång på?

• Gilla
Reactions: Gus
Prova att ringa SAS. De kan hitta med andra bolag än SAS. Ska själv dit och då blir det Turkish till SIN och SAS från HKG med open jaw. Sedan släpps det troligen fler biljetter när det är 3-4 månader kvar.

Att man får göra en transfer i Europa och Sydostasien är inget konstigt, men att köra transfer i Europa, Far East Asia och South East Asia, det var det jag syftade på.
Europa är ju avresezon, och South East Asia är ju destinationszon, så det blir ju bara transfer i EN tredje-zon som är samma pris som destinationszonen dessutom

- Vilka sidor visar platstillgång för LH i C och F? Sökt via united och inte hittat en enda ledig C-plats i november till Singapore.
Att du inte hittar Lufthansa First class awardplatser för avresa i november är inte så konstigt om du sökte på United.com.
Lufthansa släpper inte First class awardplatser till de flesta partnerflygbolags bonusprogram (bl a SAS EuroBonus och United Mileage Plus) förrän 14 dagar före avresa.
Det är också svårt att hitta Lufthansa Business class awardplatser på Frankfurt-Singapore.

- Förstått att det inte går att boka F på SQ-flighter med EB-poäng. Går det att boka C på 77W och a380? Inte heller här har jag funnit något i november. Även här undrar jag bästa sidor att finna platstillgång på?
Du kan söka på ANA (gratis) eller på ExpertFlyer (ej gratis)
Informationen om detta finns i den här tråden:
Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen