jumbooze
Medlem
Fika på!!!Nytt år nya möjligheter ! Fick detta meddelande från AMEX med fakturan !
Du behöver handla för ytterligare 136848,61 SEK för att erhålla din Eurobonus-förmån.
Bara att kämpa på![]()
Fika på!!!Nytt år nya möjligheter ! Fick detta meddelande från AMEX med fakturan !
Du behöver handla för ytterligare 136848,61 SEK för att erhålla din Eurobonus-förmån.
Bara att kämpa på![]()
Såvitt jag vet är det upp till varje enskilt bonusprogram att sätta egna priser i poäng. Därtill kan ju zoner m m skilja sig åt.Hei, jeg har et lite spørsmål: Jeg har benyttet ANA-websiden for å finne passende reise. Den jeg ser på nå er med Turkish Airlines fra Oslo til Mauritius via Istanbul. På ANA sin side dukker dette opp med 136 000 poeng for to stykker på business -class. Det er ganske billig!
Når jeg så ringer SAS AMEX 2-4-1, kan de booke meg på samme for 90 000 poeng med 2-4-1 voucher.
Men hvorfor har ANA 136 000 poeng (uten noen form for voucher) mens SAS da opererer med 180 000 poeng for to personer? Er ikke poengene for "other Star Alliance" lik? Burde ikke ANA og SAS ha samme poeng for Turkish Airlines-reiser?
Bare lurte... Beklager om dette har vært diskutert tidligere, men fant ikke noe om det når jeg lette litt nå...
Fortsatt fin kveld!
mvh Jostein
Du ser vad SAS tar för poängresor med andra *A för de olika zonerna på denna sidan:Når jeg så ringer SAS AMEX 2-4-1, kan de booke meg på samme for 90 000 poeng med 2-4-1 voucher.
Men hvorfor har ANA 136 000 poeng (uten noen form for voucher) mens SAS da opererer med 180 000 poeng for to personer? Er ikke poengene for "other Star Alliance" lik? Burde ikke ANA og SAS ha samme poeng for Turkish Airlines-Reiser?
Nej.Hur är det, Frugan har en 2-4-1 men jag sitter på poängen, får man boka 2-4-1 men poängen dras från mig?
Ja det kan du. Dock måste du ha tillgång till hennes kod. Har du inte det behöver du tillgång till hennes mail dit de skickar en ny kod under samtalet.Försökte ställa den här frågan tidigare men fick inget svar så jag försöker igen:
Kan jag ringa och göra bokningen från min sambos konto (hennes 2-4-1, hennes poäng) eller måste hon prata med agenten? Känns som att jag kommer vara mer insatt i detta än vad hon nånsin kommer vara intresserad av att bli.
Ja det kan du. Dock måste du ha tillgång till hennes kod. Har du inte det behöver du tillgång till hennes mail dit de skickar en ny kod under samtalet.
Det är fyrsiffriga säkerhetskoden man fånr när man blir medlem av SAS EuroBonus.Tack. Vad för kod är det? Pinkoden?