Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kort fråga angående bokning med lufthansa first. Jag skulle gärna vilja prova att åka first med lufthansa till dxb i slutet av mars eller början av april. Jag har 220k poäng och två stycken 2-4-1 vouchers att tillgå. För det första så undrar jag om jag är ute för sent eller släpps first 2 veckor innan. Vad är bästa strategi? Utgår från GOT och är flexibel med datumen 12mars- 6 april.
 
Okej, tack! När man vill boka tur retur med voucher. Måste man då vänta till returen eventuellt släpps innan man kan boka hela resan? Eller kan man boka utresan först och vänta och sedan boka hemresan? Hur kan man se om lufthansa ens har first till dxb? De flyger A340 från Muc och 747 från Fra om jag förstått rätt. Tack tack
 

Are

Ny medlem
Om du pratar om Star Alliance award kan du inte ha stopover i en bonusresa.
Om du kombinerar två eller flera bonusresor kan du självklart att ta stopover.

Dette er snakk om bruk av companion ticket.
Ønsker å reise til PNI, men klarer ikke finne noen reiser som ikke gir stopover i det aktuelle tidsrommet vi ønsker å reise.
CT i Norge gir i utgangspunktet heller ikke åpen jaw som ville hjulpet. Får ringe og høre om de kan gjøre et unntak, open jaw var ikke begrenset i reglene når jeg fikk min CT i posten..
 

Dr. Miles

Expert
Dette er snakk om bruk av companion ticket.
Ønsker å reise til PNI, men klarer ikke finne noen reiser som ikke gir stopover i det aktuelle tidsrommet vi ønsker å reise.
CT i Norge gir i utgangspunktet heller ikke åpen jaw som ville hjulpet. Får ringe og høre om de kan gjøre et unntak, open jaw var ikke begrenset i reglene når jeg fikk min CT i posten..
Observera att den här tråden handlar om svenska SAS American Express 2-4-1 voucher.
Om du använder norskt SAS American Express korts 2-4-1 voucher, finns det en separat tråd.
SAS American Express 2-4-1 voucher i Norge | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Oavsett vilkets lands SAS Amex 2-4-1 voucher du använder, måste du följa SAS EuroBonus regler.
Vilket säger tydligt du inte kan ta stopover om det är Star Alliance partner inblandad i en bonusresa.

De tar ingen hänsyn till att du inte kan resa till målet pga tidtabell.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen