Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle tippa på att det var YQ som avsågs här

Exakt! för övrigt kan man undra över varför ingen har undrat vad en aword är? :rolleyes:

Tackar för det snabba svaret. Funderar på att snickra ihop en vinterresa med 2 voucher till USA / Hawaii.
Undrar varifrån man får sådana tokiga idèr :):):)

Från det ene till det andra, så svarade jag härom dagen på en e-enkät på SAS.se.
SAS frågade bl.a. om vad dom kunde göra bättre? Min kommentar : Sluta fuldebitera YZ på aword till asien !!!
Som tack för hjälpen deltar man i utlottningen 10k. poäng.

Tackar för det snabba svaret. Funderar på att snickra ihop en vinterresa med 2 voucher till USA / Hawaii.
Undrar varifrån man får sådana tokiga idèr :):):)

Från det ene till det andra, så svarade jag härom dagen på en e-enkät på SAS.se.
SAS frågade bl.a. om vad dom kunde göra bättre? Min kommentar : Sluta fuldebitera YZ på aword till asien !!!
Som tack för hjälpen deltar man i utlottningen 10k. poäng.
Lite OT, länk till den enkäten?

Giltighetstid ?
Om min 4-2-1 voucher gäller för 2016 kan då boka en resa som sträcker sig från Dec - 16 till Jan - 17 ?

Ja, i alla fall det är endast SAS/Wideroe flygningarna som du kan boka online.

Har de ändrat detta? Tidigare har man varit tvungen att ha haft hemresa innan ens voucher går ut, dvs är vouchern giltig till och med 2016 kan man inte ha hemresa under 2017.

Har de ändrat detta? Tidigare har man varit tvungen att ha haft hemresa innan ens voucher går ut, dvs är vouchern giltig till och med 2016 kan man inte ha hemresa under 2017.
Enligt gamla reglerna (före 2015) var det så.

Man kunde boka online på sa även om resan sker efter voucherns giltighetsår, dock som sagt endast onlinebokning. Det har varit så redan i början av 2015 (när nya Amex 2-4-1 reglerna infördes).
Jag vet inte om det fungerar när man bokar per telefon men på SAS.se gick det bra att boka resan.

Last edited:
Enligt gamla reglerna (före 2015) var det så.

Man kunde boka online på sa även om resan sker efter voucherns giltighetsår, dock som sagt endast onlinebokning. Det har varit så redan i början av 2015 (när nya Amex 2-4-1 reglerna infördes).
Jag vet inte om det fungerar när man bokar per telefon men på SAS.se gick det bra att boka resan per telefon.
OK, det kräver att det är en SAS-bokning då i så fall och inte Star Alliance Award. Får se vad nya hemsidan bjuder på framöver då det kanske blir möjligt att boka även detta.

Tjenare, är där någon som provat eller vet svaret på följande fråga: Kan man boka en Star Alliance
Bonus Resa där man utnyttjar 2-4-1 (50% poäng rabatt) och har samma utrese datum men inte
samma hemrese datum, eller tvärt om?

Misstänker att det är kört, men söker ändå det korrekta svaret.

Tack på förhand !

Sorry. skall väl vara YR, för bränsletillägg ??
YR används av en del bolag, men SAS använder YQ. Dessutom är jag inte helt säker på att de betyder samma sak, rent tekniskt sett, även om slutresultatet är detsamma för oss.

Min poäng är - ska man uppmana någon att göra något så är det bra om man säger rätt saker. Eftersom SAS inte debiterar YR, så är det ju svårt för dem att överdebitera det...

Tjenare, är där någon som provat eller vet svaret på följande fråga: Kan man boka en Star Alliance
Bonus Resa där man utnyttjar 2-4-1 (50% poäng rabatt) och har samma utrese datum men inte

Tack på förhand !
Då de inte ens ville boka samma plan men med 2 olika klasser (en i F och en i C) på ett segment så tvivlar jag att de är mer flexibla...

Tack på förhand !
Resenärerna i bokningen måste resa på samma flight samma datum under hela resan för att kunna utnyttja Amex 2-4-1 voucher.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen