Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har detta meddelande hos Amex nu:

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 0 kronor du behöver handla för ytterligare 150000 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

Är det inte bryt vid midnatt?
Undrar också vad detta betyder. Har stått så flera månader på mina fakturor.

Någon som vet om Tallinn har öppet idag? De säger inget om att det är stängt. Men nu har det varit pausmusik i 25 minuter. o_O Jag har inte ringt de så många gånger men man brukar få kontakt snabbt tycker jag.
Det är öppet. Satt 15 min igår, blev några sekunder tystnad mellan musiken. Frågade om öppettider nu i jul/nyår och det var som vanligt.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har detta meddelande hos Amex nu:

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 0 kronor du behöver handla för ytterligare 150000 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

Är det inte bryt vid midnatt?
Ser det också, det har annars visat korrekt summa hela året (kollade senast igår). Men Kiribati, NZ osv är ju i 1/1-17 nu, så de kanske kör en bryttid för alla. Inte tänkt på det tidigare.

Jag tror att de routingarna är giltiga.

För din information, det finns direktflyg mellan Windhoek och Kapstaden med South African Airways, ifall du inte vill flyga via Johannesburg.
Om det går att ansluta med Ethiopian Airlines flight inom 24 timmar eller inte har jag inte kollat.
Routing var giltig. Men jag fick problem på vägen hem. Ethiopian flight 724 flyger från ADD med ett stopp i Wien, sen fortsätter planet till Stockholm. De säger att det endast finns platser i ekonomi. Enligt United finns det i business.

När jag frågar om det finns business på sträckan ADD till wien så säger de ja, och även på sträckan Wien till Stockholm så finns det plats i business. Hur går detta ihop? Jag kan boka som två flighter men då blir det totalt 9 legs.

Routing var giltig. Men jag fick problem på vägen hem. Ethiopian flight 724 flyger från ADD med ett stopp i Wien, sen fortsätter planet till Stockholm. De säger att det endast finns platser i ekonomi. Enligt United finns det i business.

När jag frågar om det finns business på sträckan ADD till wien så säger de ja, och även på sträckan Wien till Stockholm så finns det plats i business. Hur går detta ihop? Jag kan boka som två flighter men då blir det totalt 9 legs.
Är väl married segments som spökar där

Är väl married segments som spökar där
Hm, okej. Det finns inget sätt att komma runt detta vad någon vet? Jag måste bita i det sura äpplet?

Undrar varför man kan boka resan hos United? Om det är married segments så borde det väl vara married segments även för dem?

Jag får väl betala en biljett från Kapstaden till Johannesburg och på så sätt spara in ett segment. Men det känns alltid lite risky att ha allt flera olika bokningar.

Kan bara berätta att jag just bokade en biljett i november Umeå - Panama City med SK över Atlanten, allt i C. Hade letat upp tillgänglighet innan men blev ändå imponerad av servicen. Otroligt smidigt och helt fantastiskt värde för 110k poäng! Tänker på alla som köper muffins för sina eurobonuspoäng, fortsätt gärna med det ;-)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen