Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

MrDollar

Medlem
Så detta verkar vara något återkommande då?

Tänkte bli värvad till premium, men det är nog bäst att jag sitter i "karantän" (sagt upp guldkortet) tills det dyker upp en kampanj igen.
Då jag själv hade en 3-4 personer som ville bli värvade så är det inte värt att göra det just nu (om man inte får poängen) ,för min del så handlar det ju om minst 48000 poäng...

Men är det något som AMEX brukar locka nya kunder med årligen, så är det ju värt att vänta.
Svårt att säga när/om det kommer en kampanj inom kort.
 

Najk

Medlem
Vill man skaffa kortet är det väldigt förmånligt nu iom att det är gratis första året. Det har vid tidigare tillfällen varit lite mer poäng men då har kortet kostat halv årsavgift första året
 

blobloblo

Medlem
Så detta verkar vara något återkommande då?

Tänkte bli värvad till premium, men det är nog bäst att jag sitter i "karantän" (sagt upp guldkortet) tills det dyker upp en kampanj igen.
Då jag själv hade en 3-4 personer som ville bli värvade så är det inte värt att göra det just nu (om man inte får poängen) ,för min del så handlar det ju om minst 48000 poäng...

Men är det något som AMEX brukar locka nya kunder med årligen, så är det ju värt att vänta.

Poängen för dina vänner får du. Men om det är Eurobonus-poäng och inte MR-poäng så måste du vänta tills du fått ett SAS-brandat Amex. Det kan gå att få välkomstbonusen utan din karantän på 6 mån. Men det inte alls säkert.
 

fasa21

Medlem
25% mer i poäng. Tecknade kortet förra veckan....

Skärmavbild 2017-03-16 kl. 19.19.48.png
 

MrDollar

Medlem
alltså VARJE gång jag bjudit in personer, så har dessa kampanjer kommit typ 2-3 dagar efter!! Så, jag säger till alla nästa gång jag lyckas bjuda in någon så ni vet att det kommer en kampanj inom några dagar... :):mad:
 

Wiken

Medlem

Jag har letat information kring detta och det enda jag kan hitta är att man inte är berättigad till några välkomstpoäng om jag idag innehar ett privat AMEX kort, så det borde betyda att jag kan säga upp mitt gold idag och ansöka om ett premium imorgon och erhålla välkomstpoäng?

Däremot så är jag helt införstådd i att man inte får några poäng om man blir värvad och har varit kund inom de senaste sex månaderna.
 
Jag har letat information kring detta och det enda jag kan hitta är att man inte är berättigad till några välkomstpoäng om jag idag innehar ett privat AMEX kort, så det borde betyda att jag kan säga upp mitt gold idag och ansöka om ett premium imorgon och erhålla välkomstpoäng?

Däremot så är jag helt införstådd i att man inte får några poäng om man blir värvad och har varit kund inom de senaste sex månaderna.

Jag är kund till ett Elitekort och skaffade häromdagen ett Platinum utöver det. Personen som värvade mig har fått sina 25.000 extrapoäng (vilket borde betyda att jag får mina 250.000 MRpoäng så fort jag spenderat 20kkr inom 3 mån. Så det fungerar ibland.
 
Toppen