Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Jag har ju ett SAS/Amex Elite Card... Undrar vad som händer då?
Inget ändrat i min profil.
Spend på drygt 200-300k per år, lite beroende på utlägg mm.
Elite Card var ju "per invitation" och kostar 3.500 kr per år... Så vi får väl se vad som händer då.

Jag har funderat på detsamma. Jag fiskade lite efter det tidigare, mest eftersom jag var nyfiken på vad det innebar men fick inga vettiga svar av AmEx.

Jag ringde amex för en tid sedan i ett ärende gällande adressändring. Då passade jag på att fråga om vad som gäller för Elite Card. Hon sa att det inte finns några specifika kriterier, utan de (amex och SAS) tar ställning från fall till fall. Hon sa att hon gärna kan skicka ut ansökningshandlingar till mig, och det lät på henne som att det skulle gå att ordna i mitt fall. Jag har en spend på blygsamma 200-300k/år och EBG. Jag fick hem blanketterna men skickade aldrig in dem eftersom jag hade svårt att motivera den höga årsavgiften.

Har för mig att jag läste i DI Weekend. Att Amex I Samarbete med SAS skulle erbjuda ett nytt Spännande kort.
Detta skulle presenteras i november. Någon mer som läst detta ? eller vet vad det skulle kunna vara för nytt ?
Har själv inte Amex, men man kanske skulle haka på det om det är något bra.

Toppen