Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

En fråga gällande amex. När jag bjuder in någon till Amex så står det under Eurobons - specifikationer - "Bli belönad: americanexpress.se/bjudin" sen antal kampanjpoäng man får. Nu undrar jag vad det står efter att jag spenderat 15000 SEK under de tre första månaderna? Kommer dessa poäng direkt efter att man spenderat 15000 SEK eller sker det ungefär vid månadsskiftet? Någon som har koll? =)

En fråga gällande amex. När jag bjuder in någon till Amex så står det under Eurobons - specifikationer - "Bli belönad: americanexpress.se/bjudin" sen antal kampanjpoäng man får. Nu undrar jag vad det står efter att jag spenderat 15000 SEK under de tre första månaderna? Kommer dessa poäng direkt efter att man spenderat 15000 SEK eller sker det ungefär vid månadsskiftet? Någon som har koll? =)

Hej,

De kommer in så fort du spenderat 15.000 kr till ditt Amex. Sen förs de över till Eurobonus en gång per månad.

Men du behöver inte spendera ngt för att få bonusen om du värvar ngn

De är den du bjudit in som måste spendera 15000 för att få sin bonus, du får bonusen med dina ”vanliga” amexpoäng. Brukar komma runt 10e-15e nästkommande månad.

Hej,

De kommer in så fort du spenderat 15.000 kr till ditt Amex. Sen förs de över till Eurobonus en gång per månad.

Men du behöver inte spendera ngt för att få bonusen om du värvar ngn

De är den du bjudit in som måste spendera 15000 för att få sin bonus, du får bonusen med dina ”vanliga” amexpoäng. Brukar komma runt 10e-15e nästkommande månad.

Tack för svaren. Det är så att jag har lyckats värva kompis samtidigt som jag själv är ny med kortet och inte lyckats spendera 15000kr än (men väldigt snart då en stor summa ligger som reserverad), så vill inte blanda ihop dessa. Men vi får helt enkelt se vad som händer när reservationen går igenom.

Tack för svaren :)

Tack för svaren. Det är så att jag har lyckats värva kompis samtidigt som jag själv är ny med kortet och inte lyckats spendera 15000kr än (men väldigt snart då en stor summa ligger som reserverad), så vill inte blanda ihop dessa. Men vi får helt enkelt se vad som händer när reservationen går igenom.

Tack för svaren :)

När du kollar på dina intjänade poäng på Amex sida så dyker poäng från värvningar upp med texten "Tack för en ny medlem" eller något liknande.

Din välkomstpremie redovisas automatiskt tillsammans med den transaktion som triggar 15k spend. Se ex:

01/12/2017 GULF 383,20 kr 57 12000 12057
img_clear.gif
- Välkommen till American Express! 0,00 kr 0 12000

Någon som har gått från Elite till Premium och vet om AMEX tar en ny kreditupplysning om man gör detta eller om man bara behåller befintlig kredit?
Känner inte att Elite är motiverat för min del längre, men har samtidigt gått och blivit student så är tveksam till om jag skulle beviljas ett kort om det likställs med en helt ny ansökan.

När jag gick från Amex Gold till SAS Premium så tog dom iaf en ny kreditupplysing.

Någon som har gått från Elite till Premium och vet om AMEX tar en ny kreditupplysning om man gör detta eller om man bara behåller befintlig kredit?
Känner inte att Elite är motiverat för min del längre, men har samtidigt gått och blivit student så är tveksam till om jag skulle beviljas ett kort om det likställs med en helt ny ansökan.

Ladda ned Schibsted/Aftonbladets app som samarbetar med UpplysningsCentralen (UC), appen heter "Kreddy" och du loggar in med ditt mobila bank ID och kan då se din kreditvärdighet. Vill minnas att Amex nämligen bara ber dig intyga att du har "fast inkomst" vilket normalt är att likställa med fast jobb. De ber dig sedan att fylla i arbetsgivare och årsinkomst. Kanske jobbar du extra och hade en tillräckligt hög årsinkomst förra året?

Du kan alltid prova att göra en ansökan, så är det i så fall upp till Amex att avslå den. Skulle det hända, hade jag i så fall lyft luren och ringt in. Säger du att du vill säga upp kortet men kan tänka dig att behålla det om du får nedgradera, har jag svårt att tänka mig att de skulle krångla särskilt mycket mer med dig. Amex är ofta villiga att bjuda på nedsatt årsavgift och liknande om man har viss omsättning på kortet och de är villiga att jobba lite för att behålla en kund. Vill du jobba med dem och har en hygglig ekonomi och betalar dina räkningar, så är jag ganska säker på att de också vill jobba med dig. Då hittar ni nog en lösning - våga prata med dem!

Toppen