Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, skall bli mycket intressant att se vad de lyckas locka med. När väl lounge och fast track är uppnåt dvs guld är det mesta kosmetiska påhitt tycker jag. Måste säga att inte ens Pandion har något speciellt eftersträvansvärt vad jag har läst här, åtminstone inte för mitt resmönster (relativt tidiga bokningar och få ombokningar). Men visst, mer poäng och bättre möjligheter att boka bra bonusplatser är givetvis inget man tackar nej till...

Ja, skall bli mycket intressant att se vad de lyckas locka med. När väl lounge och fast track är uppnåt dvs guld är det mesta kosmetiska påhitt tycker jag. Måste säga att inte ens Pandion har något speciellt eftersträvansvärt vad jag har läst här, åtminstone inte för mitt resmönster (relativt tidiga bokningar och få ombokningar). Men visst, mer poäng och bättre möjligheter att boka bra bonusplatser är givetvis inget man tackar nej till...

Säg inte det. Jag tycker att det finns ett antal intressanta förslag på nya förmåner i den här tråden. Vad SAS sedan gör är en annan femma. Passerar f ö 100k på tisdag.

Förmånerna i sig låter bra, men hur blir det i praktiken och vad kostar det? Kan tex tänka mig att de går på M&Ms spår med Companion award och SEN award, men vad blir priserna i poäng?

I och med nya C så minskar antalet stolar i business, så kan inte tänka mig att de alltför lätt ger bort dessa. På longhaul är det trots allt några få resenärer i business som står för en betydande del av intäkterna.

Hur frestande det än vore att sträva efter EBD så kommer mitt fokus för 2014 bli att behålla EBG och skaffa Guld i FinnairPlus/OW. SAS biljettpriser är inte konkurrenskraftiga på sträckan HEL-ARN, som är min stamrutt, vilket jag ondgjort mig över i en annan tråd.

Men det verkar också luddigt vilka faktiska förmåner EBD erbjuder. Skall bli spännande att se.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen