Senaste nytt

SAS erbjuder nu Fast Track som tilläggstjänst

Noterar i Change Log för appen på iOS att man sedan 12 maj ska kunna köpa till Fast Track till en resa. Detta är något jag inte har sett förut.

Hittar även denna informationssida på hemsidan där det står att man kan köpa det som tilläggstjänst: https://www.sas.se/reseinfo/tillaggstjanster/fast-track/

Jag har tyvärr ingen resa där jag kan checka så har inte möjlighet att kolla vad det kostar. Har rest med SAS efter 12 maj men lyckats missa detta.

Tidigare har lounge funnits som tilläggstjänst men Fast Track har krävt att man uppdaterar till Plus, ej varit möjligt att köpa till bara det.

1717534117088.png

199:- kostar det för fasttrack på ARN ser jag i en befintlig bokning. På GOT verkar det inte erbjudas dock (”SAS does not operate any fast track at this airport”)

Antar att det är brister i systemstöd än så länge. Fast Track finns som bekant på GOT sedan många år.

• Gilla
Reactions: J-R
Norwegian tar väl 149kr, så SAS är inte helt fel ute. Lättare att sänka pris i ett senare skede om det säljer dåligt än att höja et för lågt instegspris.

Prissättningen kan man alltid diskutera, men jag tycker att det är ett bra tillägg. SAS kan tjäna lite pengar utan att jag det påverkar köer för andra som redan har fast-track. Tror jag.

Norwegian tar väl 149kr, så SAS är inte helt fel ute. Lättare att sänka pris i ett senare skede om det säljer dåligt än att höja et för lågt instegspris.

Prissättningen kan man alltid diskutera, men jag tycker att det är ett bra tillägg. SAS kan tjäna lite pengar utan att jag det påverkar köer för andra som redan har fast-track. Tror jag.
Ja, de gånger jag flugit (7ggr i år) har det varit relativt tomt på fast track i ARN.
Har sett många low-cost airlines erbjuda denna tjänst och priset varierar beroende på flygplats. Men det ligger runt 99-199kr vad jag sett.

Ska flyga t/r till Paris, såg att jag kan lägga till det i appen för ARN-CDG men ej för CDG-ARN. Då till min fråga - finns det ens fast track i Paris? Kan inte hitta något om det.

Noterar i Change Log för appen på iOS att man sedan 12 maj ska kunna köpa till Fast Track till en resa. Detta är något jag inte har sett förut.

Hittar även denna informationssida på hemsidan där det står att man kan köpa det som tilläggstjänst: https://www.sas.se/reseinfo/tillaggstjanster/fast-track/

Jag har tyvärr ingen resa där jag kan checka så har inte möjlighet att kolla vad det kostar. Har rest med SAS efter 12 maj men lyckats missa detta.

Tidigare har lounge funnits som tilläggstjänst men Fast Track har krävt att man uppdaterar till Plus, ej varit möjligt att köpa till bara det.

Visa bifogad bild 153468

Jag skickade in detta som ett förslag till SAS för en tid sedan! :) Kul att de testar! :)

Upptäckte att jag redan nu kan köpa till det för en resa från CPH om en knapp vecka. 199kr/passagerare. Det är möjligt att välja vilka passagerare som ska ha fasttrack så behöver inte köpa för alla.

Toppen