Senaste nytt

SAS erbjuder 350 SEK för ombokning

amerikatt

Medlem
Fick nyss detta "fina erbjudande" gällande ett kommande flyg:

"Den flygning du har bokat är mycket populär och vi vill erbjuda dig möjligheten till frivillig ombokning till en annan flygning. I utbyte får du en SAS-voucher som är värd 350 SEK per passagerare.

Vouchern gäller upp till ett år och kan användas för att köpa resor och tilläggstjänster via SAS webbplats eller kundsupport. Om du accepterar erbjudandet bokar vi om alla passagerare på din bokning till den föreslagna alternativa flygningen.

Vänta inte för länge med att svara. Erbjudandet gäller endast under 24 timmar och i mån av tillgång. Om du vill behålla din ursprungliga flygning kan du bara ignorera detta erbjudande.

Ditt totala vouchervärde: 350 SEK"

Jo, absolut om det hade varit 350€ som det var förr i tiden om man gick med på att hoppa på ett senare flyg då nuvarande var överbokat, men nu frågar de om jag kan byta till ett helt dygn innan eller efter för ynka 350 kronor. Har egentligen ingen egentligen frågeställning här, utan snarare ett konstaterande om att det var bättre förr på många plan [sic].
 

amerikatt

Medlem
Vad var det för sträcka?
1h tidigare/senare på huvudstadstriangeln är väl en sak, men linjer med bara en avgång per dag är väl värt betydligt mer.
Förvisso ingen sträcka som trafikeras sällan, men fyra avgångar till HEL per dag med XFly eller SAS Connect är ju inget att hurra över direkt. Förstår att de små skorvarna blir fulla fort, men då är 350 kronor inte något plåster på såren direkt. Som tur är förlorar jag ju inte min plats, men känns som att det är ett hån att ens skicka ut ett sådant mail. Som @palmen säger, någon stackare nappar säkert iaf. Man vet ju hur folk köar till butiksinvigningar om man så får en gratis kaffe eller vad som.
 

ekf

Medlem
350 kr... är det ett skämt? Visst, om det handlar om att vänta en extra timme så kanske... men ett helt dygn?? Skulle aldrig nappa på det för en så modest summa... även om jag hade gratis boende och mat under tiden.
 

Jannes

Medlem
Jösses vilka snålerbjudanden, i USA har jag fått erbjudande om $300 för en hyffsat kort domestic. Hur är det meningen att 350:- ska täcka ev övernatning?
Är det tänkt att det ska täcka övernattning?

SAS kanske letar efter någon som kan sova hemma en till natt och är på gränsen att betala för att byta ändå, och nu får mejl där man erbjuds göra det och FÅ pengar.

Jag har faktiskt en situation om några veckor där jag gärna skulle byta flyg i utbyte mot 0kr från SAS (skulle hinna fram till bastu-turen), men där jag inte är villig att betala. Jag vore en ypperlig målgrupp för ett mejl som detta.
 
Toppen