Senaste nytt

SAS & El Al i codeshare samarbete

Hmm... El Al till Star Alliance i framtiden?
Tveksamt, jag tror att dessa Code shares är istället för att bli medlem i någon allians. Jag tror inte att allianserna är redo för att ta in ett israeliskt bolag. Code share med enskilda medlemmar är nog max vad man kommer att kunna erbjuda. Är det någon som verkligen tror att Turkish, Saudia, Middle East Airlines, Royal Jordanian, Malaysia Airlines etc. skulle gå med på att släppa in El Al i sina respektive allianser? Man får tycka vad man vill om politik, men den finns överallt, tyvärr.
 
Tveksamt, jag tror att dessa Code shares är istället för att bli medlem i någon allians. Jag tror inte att allianserna är redo för att ta in ett israeliskt bolag. Code share med enskilda medlemmar är nog max vad man kommer att kunna erbjuda. Är det någon som verkligen tror att Turkish, Saudia, Middle East Airlines, Royal Jordanian, Malaysia Airlines etc. skulle gå med på att släppa in El Al i sina respektive allianser? Man får tycka vad man vill om politik, men den finns överallt, tyvärr.
Turkish har 8-10 flighter om dagen till Tel Aviv, vilket statement av dom!
Kan dom tänka sig landa på deras mark är det nog inte omöjligt att sitta vid samma bord i en flygallians.
 
Tveksamt, jag tror att dessa Code shares är istället för att bli medlem i någon allians. Jag tror inte att allianserna är redo för att ta in ett israeliskt bolag. Code share med enskilda medlemmar är nog max vad man kommer att kunna erbjuda. Är det någon som verkligen tror att Turkish, Saudia, Middle East Airlines, Royal Jordanian, Malaysia Airlines etc. skulle gå med på att släppa in El Al i sina respektive allianser? Man får tycka vad man vill om politik, men den finns överallt, tyvärr.
Lutar mer åt motsatsen, undrar hur sugen den israeliska staten är på att underlätta för människor "i onödan" att resa till Tel-Aviv och eventuellt kunna ansluta där med hänsyn till säkerheten.
 

Kanske ett steg närmare mot SkyTeam nu..

Flera steg närmare då avtalet med Delta dels handlar om att Delta ska arbeta för att ansluta El Al till Skyteam, och dels att El Al går med på att inte ingå liknande samarbeten med andra amerikanska bolag vilket utesluter de andra allianserna.
 
Tveksamt, jag tror att dessa Code shares är istället för att bli medlem i någon allians. Jag tror inte att allianserna är redo för att ta in ett israeliskt bolag. Code share med enskilda medlemmar är nog max vad man kommer att kunna erbjuda. Är det någon som verkligen tror att Turkish, Saudia, Middle East Airlines, Royal Jordanian, Malaysia Airlines etc. skulle gå med på att släppa in El Al i sina respektive allianser? Man får tycka vad man vill om politik, men den finns överallt, tyvärr.

Turkish har 8-10 flighter om dagen till Tel Aviv, vilket statement av dom!
Kan dom tänka sig landa på deras mark är det nog inte omöjligt att sitta vid samma bord i en flygallians.

Att flyga till ett land är långt ifrån detsamma som att ha ett nära samarbete. Att turkar och andra muslimer vill flyga till Israel är ju inget konstigt eftersom det är en lika viktig plats för dem, både historiskt och religiöst.

Flera steg närmare då avtalet med Delta dels handlar om att Delta ska arbeta för att ansluta El Al till Skyteam, och dels att El Al går med på att inte ingå liknande samarbeten med andra amerikanska bolag vilket utesluter de andra allianserna.

Att man behöver hjälp av en annan medlem att föra deras talan för att ev. inkomma med en ansökan om ett antal år antyder ju att det finns ett visst motstånd att övervinna.
 
Att flyga till ett land är långt ifrån detsamma som att ha ett nära samarbete. Att turkar och andra muslimer vill flyga till Israel är ju inget konstigt eftersom det är en lika viktig plats för dem, både historiskt och religiöst.



Att man behöver hjälp av en annan medlem att föra deras talan för att ev. inkomma med en ansökan om ett antal år antyder ju att det finns ett visst motstånd att övervinna.
Nu pratas det om att El Al är på väg in i Skyteam, där har vi Saudia Arabia airlines.
Mellan Riaydh och Tel Aviv går det inte en enda flight, vi får se hur det samarbetet går!
 
Toppen