Stefan62
Medlem
"Exklusiva" resor nu i Diamondshoppen. 180k points för 2 pers flyg + 2 nätter helpension Färöarna / Irland. 25 platser finns.
"Diamondshoppen" - var hittar jag den?
"Exklusiva" resor nu i Diamondshoppen. 180k points för 2 pers flyg + 2 nätter helpension Färöarna / Irland. 25 platser finns.
Kanske inte, men det beror på hur man värderar poängen. Det är ganska vanligt att de värderas till 10 öre/st, och då blir det ju inte en kioskvältare av den här dealen. Men något värde finns det ju i hela paket-idén, ungefär som charter osv.Okej det är inte lika bra deal som att flyg F och använda en AMEX 2-4-1.
Det ingår ändå:
Flyg från CPH
Boende
Frukost
Middagar
Guidad tur av två städer
Helikopter-, båt- och busstur av Färöarna
Transport till och från allt
Skulle inte säga att det är en bedrövlig deal för 90.000 poäng per person
För mig handlar allt om poängoptimering för att få caviar och champagneBokade detta och hoppas på en fantastisk upplevelse. Har svårt att se hur en F-resa kan vara mer värd än en välarrangerad resa till Färöarna. Har får man ju se något i alla fall. Allt handlar väl inte om poängoptimering för att få kaviar och champagne.
Bokade detta och hoppas på en fantastisk upplevelse. Har svårt att se hur en F-resa kan vara mer värd än en välarrangerad resa till Färöarna. Har får man ju se något i alla fall. Allt handlar väl inte om poängoptimering för att få kaviar och champagne.
Vad kostar två flaskor champagne i Lufthansa F? Runt 3000:- kanske? Du äter kanske kaviar för någon tusenlapp (beroende på kvalité och mängd såklart. Detta kan också ses som en bedrövligt dålig deal.Enligt hemsidan (DKK)
Kostnaður: Mátskrá 1.085 kr.
Vínskrá 985 kr.
Djúskrá 485 kr.
KOKS
I övrigt en smula ironiskt att resan inte är med SAS. Å andra sidan kanske det är revenuebiljetter istället.
Flyg i ekonomi kostar ca 2400 kr tur och retur per person, och om hotellet ligger på runt tusenlappen och restaurangnotan inte heller är särskilt dyrt så blir det inte mycket pang för pengarna. Säkert tillkommer kostnad för vin till middagen etc. Även om jag tar i så jag spricker för busspriser, stadsguidningen mm så är det en bedrövligt dålig deal.
Det äter och dricker jag hellre på markenFör mig handlar allt om poängoptimering för att få caviar och champagnegärna att dela med frun.
Jag kan garantera att maten är bättre på Koks än i Lufthansas lounger och ombord i First Class.Det äter och dricker jag hellre på marken![]()
Jag jämförde med vad det kostar att sy ihop samma resa själv...Vad kostar två flaskor champagne i Lufthansa F? Runt 3000:- kanske? Du äter kanske kaviar för någon tusenlapp (beroende på kvalité och mängd såklart. Detta kan också ses som en bedrövligt dålig deal.