Det är en Amex-driven lounge. Varför skulle EBD få tillgång till den menar du?Eller några vouchers till PontusLounge
Det är en Amex-driven lounge. Varför skulle EBD få tillgång till den menar du?Eller några vouchers till PontusLounge
Varför skulle man få whiskyglas av Eurobonus?Det är en Amex-driven lounge. Varför skulle EBD få tillgång till den menar du?
Det urvattnar ju hela produkten, när det är en lounge som tillåter 30-40 pers. Det finns inget samarbete mellan vanliga Amex och SAS utöver MR, så känns onekligen som ett konstigt samarbete. Det Amex gjort t.ex i USA, är att man inte ens tillåtit folk ta med sig hela familjen (vilket man gjorde förut), då det blir överbefolkat och urvattnar produkten. Men smaken är som baken. Hoppas dock verkligen inte detta sker.Varför skulle man få whiskyglas av Eurobonus?
Ser inte något fel i att Eurobonus köper vouchers som man kan nyttja i Amex-loungen. Säg att man kan få 2 besök som EBD (värderar ett besök till 250 kronor). Amex skulle tjäna på det då fler kanske överväger ett Platinum, SAS Skulle tjäna på det då det blir mindre folk i deras egen lougne i så fall och Pontus tjänar på det då de får gäster till restaurangen/loungen.
Hade jag kunnat välja 2 besök i Amex loungen på ARN som EBD hade jag lätt tagit det. Antingen besöker jag själv 2 ggr eller så tar jag med mig en vän en gång. Går ju att skriva in förbehåll med att man får nyttja vouchern i mån av plats eller något liknande.
Som sagt om man kan få 2 vouchers per år som EBD om man väljer detta som en gåva så tror jag inte det kommer bli urvattnat. Många som är EBD i dagsläget har redan Platinum eller Centurion. Och många av oss andra reser 50-150 ggr om året och om man då vid 1-2 tillfällen skulle komma in i mån av plats så tror inte jag det blir överbefolkat. Det är ju större risk att det blir överbefolkat för att de med Platinum/Centurion tar med sig en vän in då det kan göras vid varje besök.Det urvattnar ju hela produkten, när det är en lounge som tillåter 30-40 pers. Det finns inget samarbete mellan vanliga Amex och SAS utöver MR, så känns onekligen som ett konstigt samarbete. Det Amex gjort t.ex i USA, är att man inte ens tillåtit folk ta med sig hela familjen (vilket man gjorde förut), då det blir överbefolkat och urvattnar produkten. Men smaken är som baken. Hoppas dock verkligen inte detta sker.
Det urvattnar ju hela produkten, när det är en lounge som tillåter 30-40 pers. Det finns inget samarbete mellan vanliga Amex och SAS utöver MR, så känns onekligen som ett konstigt samarbete. Det Amex gjort t.ex i USA, är att man inte ens tillåtit folk ta med sig hela familjen (vilket man gjorde förut), då det blir överbefolkat och urvattnar produkten. Men smaken är som baken. Hoppas dock verkligen inte detta sker.
Likväl som att de skulle kunna handla ett vinterdäck till Datsun och ha i bagen.
Ge nu inte SAS några dumma idéerHaha, detta vill jag se! Efter fyra år som EBD så har man nästan kommit halvvägs till EBG for life samt har en komplett uppsättning vinterdäck,
Haha, detta vill jag se! Efter fyra år som EBD så har man nästan kommit halvvägs till EBG for life samt har en komplett uppsättning vinterdäck,