Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

Idag såg jag ytterligare en kreditering på årsavgiften. Fortfarande oklart varför. Men nu har jag krediterats sammanlagt 560kr. 1855-360=1495 är den gamla årsavgiften så där finns viss logik. Men ytterligare 200kr förstår jag inte.
BABD7FEC-83F1-43A3-8A91-A5E2A45262D3.png

Funderar på hur SEB kommer att hantera återbetalningar på kortet och statuspoäng. Säg att jag köper en resa för 10 000 kr på SAS.se under poängkampanj i feb. Extrapoäng och statuspoäng får jag i mars. Säg att SAS ställer i maj in resan och jag väljer återbetalning. Kommer det då generera ett minus i poäng och borttag av statuspoäng på mitt EB-konto i juni?
Vill ju ha allt klart innan man ger sig in i nåt sånt här och riskerar sin EBG...

Funderar på hur SEB kommer att hantera återbetalningar på kortet och statuspoäng. Säg att jag köper en resa för 10 000 kr på SAS.se under poängkampanj i feb. Extrapoäng och statuspoäng får jag i mars. Säg att SAS ställer i maj in resan och jag väljer återbetalning. Kommer det då generera ett minus i poäng och borttag av statuspoäng på mitt EB-konto i juni?
Vill ju ha allt klart innan man ger sig in i nåt sånt här och riskerar sin EBG...

Det låter helt rimligt att det skulle fungera så, eftersom det har gjort det tidigare.

Men det kan ju bli spännande beroende på när man had brytpunkt. Köp flex resor under en period så att du får status poäng upp till EBD. Vänta till nästa period och avboka alla. Då står du på minus på status poäng, men i och med att du har soft landing på ebd gör det mindre. Förutsätter att du vågar låna ut så stora belopp till sas då, men det är ju kreditkort...

Toppen