Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

bnr

Medlem
Fick precis detta mail från SEB kort.

Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng​
Från och med den 1 februari kommer det att ske ändringar för ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. På grund av högre kostnader för att driva bonusprogram har vi valt att reglera årspriset för att behålla förmånerna i kortet. Samtidigt ändras beräkningen av Statuspoängen på kortet.

Från och med den 1 februari 2023 kommer följande ändringar att ske:

• Priset för kortet höjs med 30 kr per månad. Det innebär att årspriset höjs från 1495 kr till 1855 kr. Det nya årspriset kommer debiteras nästa gång du ska betala för kortet.

• Statuspoängen beräknas på 25 % av månadens intjänade Extrapoäng via kortet. Om du tjänar 4800 Extrapoäng i maj får du 1200 Statuspoäng för denna månad. Du kan därför själv påverka intjäningen av Statuspoäng via kortet.
Som en introduktion får du 50 % av månadens intjänade Extrapoäng, mellan februari och april 2023.​
Kortet ger dig fortfarande tillgång till:​
• Fly Premium
• Statuspoäng när du använder kortet
• Upp till 25 Extrapoäng per 100 kr på alla köp
• Poängkampanjer flera gånger om året
• Fler poäng när du bokar hyrbil hos Avis och betalar med kortet
• Kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd

Om du inte godkänner ändringarna, kan du utan kostnad säga upp kortet genom att skicka ett säkert meddelande via SAS Mastercard appen eller Mitt kort på saseurobonusmastercard.se.

Vänliga hälsningar
SEB Kort i samarbete med SAS EuroBonus​
 

Attachments

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    95,3 KB · Visningar: 497
Det innebär alltså att man behöver skrapa ihop 4000 eb-poäng i månaden med sitt kort för att få 1000 statuspoäng.
Men månader med hög spend kan det regna in statuspoäng.
 

mha321

Medlem
Som jag tolkar det inget tak på antal status poäng utan helt enkelt 3.75 status poäng per 100kr (sek), alltså guld efter en dryg miljon i spend typ..
 

mha321

Medlem
Wow, nu kommer man alltså kunna bli EBD enbart med mastercard premium. Det låter för bra för att vara sant.
Definiera bra? När alla har status så har ingen status... Men det är nog iofs ganska få som faktiskt spenderar miljoner på sitt sas kort. Desto fler som köpte 12k baspoöng billigt tidigare...
 
  • Gilla
Reactions: hco

varva77

Medlem
Statuspoängförändringen är ju intressant, iof själv redan lifetime gold men räknas point earnerpoängen samt inte är någon begränsning kan det kanske bli en förbättring för många. Mest direkt kännbara ärannars pointearnerkostnaden som ju tidigare var snudd på försumbar.

Tycker annars de är värda en liten eloge för att de inte basunerar ut att allt är en "enhancement". Relativt ärliga i det de säger ivf.
 

palmen

Moderator
Definiera bra? När alla har status så har ingen status... Men det är nog iofs ganska få som faktiskt spenderar miljoner på sitt sas kort. Desto fler som köpte 12k baspoöng billigt tidigare...
Inte så många som gör det, men finns väldigt mycket folk här inne som är kreativa och betalar "Ikea inköp" åt grannen och liknande.

Det här kommer drabba mig negativt för statuspoäng, men ser det ändå som en extremt bra möjlighet att boosta mina statuspoäng, framförallt vid dubbla poäng helger.

Med denna ändring kommer jag dra in mer än 12k statuspoäng per år genom att planera om lite var jag lägger min spend.
 
Toppen