Senaste nytt

SAS Dreams

Även om inte Carlsberg är den roligaste producenten så verkar det ju ingå provning av en hel del speciella grejer samt att man får se de experimentella delarna av vad de håller på med.
Stort behöver inte betyda att det är dåligt (oavsett vad det handlar om), huvudsaken är att innehållet är intressant och det tycker jag det är för detta, även om jag inte kan ta en resa tur och retur till Köpenhamn mitt i veckan. Hade jag bott inom pendlingsavstånd hade jag ju helt klart besökt detta.

Det står ju uttryckligen att det handlar om ett besök på The Carlsberg Laboratory | Carlsbergfondet
Det lär ju inte vara något tvivel om att det pågår intressanta saker och experimenteras en hel del där.
Hur kul själva besöket blir lär bero på hur mycket de vill visa och om det är en bra guide.

Undra om det blir Mikkeller Beer Celebrations i Boston under detta besök :)
Eller kanske guideade turer på Trillium eller Tree House, eller varför inte Bissell Brothers om man nu åker längre norrut upp mot Portland.
Få se vad prislappen hamnar på då jag ändå tänkt att åka till Boston i september.

Är ölfestivalen i Boston i september värd att besöka?
(Skulle tänka mig att det är denna helg som SAS väljer)
Min personliga åsikt var att det var värt det om man köpte biljetten med insläpp 1h innan alla andra. När väl alla var inne var det av förklarliga skäl lite kaos.
Absolut ett bra tillfälle att pröva massa öl om det är vad man är ute efter, annars finns det god öl på större glas och billigare på annat håll.

Ny SAS Dream: Libanon.
Eat, Live & Love Lebanon | SAS

This gastronomic journey will take you through the past, present and future of Lebanese cuisine. It’s more than just mezze! Be treated like royalty and enjoy gourmet feasts cooked by famous chefs in magical and serene settings.

While traveling in the valleys and meeting passionate, like-minded friends, we will learn the importance of family values and share amazing food and wines. We’ll also enjoy beachside barbecues on the shores of the Mediterranean while sipping gin and tasting beers distilled and brewed at the only craft brewery in Lebanon.

Accommodations are provided in a luxury boutique hotel in Beirut and the Bkerzay eco-hotel village where you can relax in the hammam, go hiking or attend a pottery class by a master potter.

Kostnaden?
Ringa 10 000 poäng och inte lika ringa 41 000 SEK per person.

Toppen