Senaste nytt

SAS drar ner på longhaul-avgångar under sommaren 2022?

palmen

Moderator
Från en annan tråd om Toronto noterades det att flera avgångar till Toronto i sommar verkar ligga i hög riskzon för att ställas in då avgångar är nollade, samt vissa avgångar ändrat till A340.

Nu när jag tittar på lite mer avgångar ser jag samma sak på Boston där jag fått en avgång ändrar till A340 i juli.

Har inte tittat mer på detta än jut Boston och Toronto. Men ett tips till alla som ska flyga longhaul med SAS i sommar, titta upp era avgångar då det verkar finnas stor risk för inställda flighter just nu.

upload_2022-5-8_20-19-38.png
 

palmen

Moderator
Tittar man Toronto så verkar bara avgången vara planerad tisdag, onsdag, torsdag under några veckor i sommar.
Dvs avgångar på fredag, lördag, söndag, måndag verkar ligga i riskzon för att bli inställda.
 
Konstig att göra så när de satsar på en helt ny linje. Det tar ju ett tag att arbeta in den. Stsrten är ju först i juni och det är bara början på maj. Men inget förvånar med SAS längre...
 

fcx

Medlem
SAS har ju problem att få fram tillräckligt mycket personal för att flyga alla A320-familjeplan. Poängkampanjen på Toronto som var nyligen var väl en indikation på att bokningsläget var rätt svagt, och då prioriterar man bort några av dessa turer?

Tidigare har man bokat om passagerare till Boston via EWR, gissar att man gör likadant till Toronto.
 

taxvalp

Medlem
Tittar man Toronto så verkar bara avgången vara planerad tisdag, onsdag, torsdag under några veckor i sommar.
Dvs avgångar på fredag, lördag, söndag, måndag verkar ligga i riskzon för att bli inställda.

Intressant. Knep idag två bonusplatser Stockholm-Toronto en fredag i augusti. I appen är raden med flygplansmodell helt blank, inte ens 737 erbjuds på sträckan…
 
Toppen