Senaste nytt

SAS Diamod event Stockholm den 27 september

Det är antagligen så att de flesta av oss som var där minglade/diskuterade med SAS personal till stängning (21:30).

Jag framförde följande två önskemål till EuroBonus ansvariga.
* Möjlighet att kunna boka om bonusresan även efter avresa
* Möjlighet att kunna ha stopover på Star Alliance bonusresor

Lite ytterligare saker jag snappade upp.

Boxen kommer vara kvar för plus resenärer.
Innehållet uppdateras regelbundet. Vi fick prova på innehållet i 5-6 nya boxar på plats. Jag tycker rostbiffen var grymt bra.

Pralinerna och chokladbollen kommer att bestå

Eurobonus - poolingen kommer lanseras i år med upp till 8 medlemmar. Behöver inte vara familjemedlemmar. Jag räknar inte med att den kommer i år ändå. Har hört det för många gånger.
Awardsökningen kommer bli ännu bättre inom kort.
Fick blandade besked om first skall kunna bokas via sidan. Han vid stationen sa att first skall gå boka på silt men från podiet sa de att det aldrig kommer hända.

SAS kommer vara mer flexibla för säsongsförändingar på destinationer så de bibehåller en lönsamhet.

SAS Irland är nödvändig för konkurensutsatta destinationer såsom London.
De kommer även låta Irland flyga nya destinationer för att se om de fungerar. Är de lönsamma så kan destinationerna flyttas hem till vanliga SAS.

Andra får gärna kompletera med mer info.

Jag tycker att det är en smula löjeväckande att den som gjorde PowerPointen med de två Amexkorten, där både Elite och Platinum bli gratis för SAS Pandion medlemmar, inte tänkt riktigt hela vägen. En av de tre stora fördelarna som nämns med Elitekortet är 20 000 statuspoäng - det måste ha blivit fel någonstans...

Toppen