Senaste nytt

SAS Diamod event Stockholm den 27 september

* Varför inget Diamond for life efter 10 år utan bara guld?

Om jag inte helt missminner mig så nämndes det på förra årets event. Dock skulle det inte räcka med att vara Diamond i 10 år, utan man var tvungen ha varit Pandion tio år i rad för att bli EBD for life. Kan inte tänka mig att det kan vara särskilt många som klarar av att uppnå det. Har man flugit så mycket så är man verkligen väl förtjänt av gratis smoothies resten av livet.

Fyller på med en punkt:
-När kommer multi city-bokning?
(Nu finns bara hem från annan ort, men till exempel inte hem till annan ort)
Multi city har väl utlovats ungefär lika länge som familjepooling...

Om jag inte helt missminner mig så nämndes det på förra årets event. Dock skulle det inte räcka med att vara Diamond i 10 år, utan man var tvungen ha varit Pandion tio år i rad för att bli EBD for life. Kan inte tänka mig att det kan vara särskilt många som klarar av att uppnå det. Har man flugit så mycket så är man verkligen väl förtjänt av gratis smoothies resten av livet.
Man kan ju tycka att 10 år guld skulle ge Silver for life då.

Fyller på med en punkt, utifrån morgonens irritationsmoment.

Möjlighet till fast track från fast track på Arlanda T5? Så man slipper knuffa sig fram genom hela taxfree butiken när man har bråttom till flyget. Swedavia har ju gjort det ännu sämre efter sommaren än det var förut, borde ju vara läge att fixa det en gång för alla. De kan ju titta på Köpenhamn som exempel...

Fyller på med en punkt, utifrån morgonens irritationsmoment.

Möjlighet till fast track från fast track på Arlanda T5? Så man slipper knuffa sig fram genom hela taxfree butiken när man har bråttom till flyget. Swedavia har ju gjort det ännu sämre efter sommaren än det var förut, borde ju vara läge att fixa det en gång för alla. De kan ju titta på Köpenhamn som exempel...
Oerhört central punkt, tack. Jag kommer fortsätta ge röd gubbe varje gång jag går igenom fast track på Arlanda Terminal 5.

Jag kom på en sak till som jag och många andra här pratat om, men det skadar väl inte att fråga - ha en liten avskild del i varje guldlounge där tillträde endast ges till diamond och pandion. En per kort, d.v.s ingen gästning för tillgång till lounge i loungen. Skillnaden kan vara lite bättre mat och bättre drycker. T.ex champagne. Helt ok om man får max ett glas :)

Jag kom på en sak till som jag och många andra här pratat om, men det skadar väl inte att fråga - ha en liten avskild del i varje guldlounge där tillträde endast ges till diamond och pandion. En per kort, d.v.s ingen gästning för tillgång till lounge i loungen. Skillnaden kan vara lite bättre mat och bättre drycker. T.ex champagne. Helt ok om man får max ett glas :)
Jag skulle skämmas för att ens fråga om det. SAS har redan två loungenivåer och en tredje skulle innebära rätt mycket merjobb och extra kostnader.

Ska de gå åt det håll du vill, så måste de sluta dela ut status i cornflakespaket så som de gör nu.

Jag skulle skämmas för att ens fråga om det. SAS har redan två loungenivåer och en tredje skulle innebära rätt mycket merjobb och extra kostnader.

Ska de gå åt det håll du vill, så måste de sluta dela ut status i cornflakespaket så som de gör nu.
Jag skulle inte skämmas för att föreslå det, tur att vi alla tycker olika. Tråkigt det skulle vara om alla tyckte lika. :) Något att skämmas för är dock folk i SAS loungerna som plockar med sig oöppnade flaskor med vin för att ta med hem...

En liten sammanfattning av det som presenterades på gårdagens event i Köpenhamn, oklart vad som är old news men skrev ner lite hastiga anteckningar:

8 st a350 2020
Öka användande av biofuel, Möjlighet att betala extra för biofuel

A321LR, single-aisle longhaul?
Open up new unserved destinations
Add new p2p routes to existing destinations
Improve year-round frequency on existing routes

Option to delay phase-out of a340 if market conditions are right

Growth - a second engine
Lära sig av yngre, nya, bolag.
Vill erbjuda mer hela upplevelser a la booking.com, make it seamless

Johan Mägi
Nya features stegvis, testas av diamond, feedback, förbättra, rollout

Lifetime Gold-sida på gång, man ska kunna se sin progress där
Lounge - Ny buffearea, mer sittplatser, barista, Köpenhamn Oct 2018

+40% awardbokningar (i år?)
5.9 miljoner bonusstolar lediga just nu

Släpp vid 330/300 dagar, 48 sista timmarna som upgrade

Award calendar, litet team, early concept, ska göras om och göras rätt

Star alliance award, popular request, om någon månad eller så kommer allt funka "Det blir fantastiskt"

Man hittar ut men inte hem, eller tvärtom, flexibel bokning best price och best availability. Ny feature, nästa år

Ny pandion perk, finns det en stol ledig så kan du boka som award inom Europa.

Points pooling, live beta tonight!

Avis matchar till avis presidents club, diamond one time, one year, pandion varje år så länge du är pandion

Live Nation, exklusiv pre-sale för konsertbiljetter

---

Ställde en fråga om att pausa Lifetime Gold-intjäning (för t ex föräldrarledighet) och fick svaret att de var medvetna om det men att det är tekniskt meckigt att få till pga intyg och annat. "Fråga mig om ett år så har jag något att presentera"

Frågade även om Swiss F/mer än 14 dagar med Lufthansa F men han hänvisade till bilaterala avtal som var svårare att få till än generella Star Alliance-avtal (kändes inte som att något var på gång).

Toppen