Senaste nytt

SAS Dialogmöte Skellefteå 27/1 2017

Börnen

Medlem
Nu är anmälningen till SAS Dialogmöte i Skellefteå öppen. Jag såg möjligheten att anmäla sig i morse och det verkar som att jag är den enda anmälda så här långt.

Kollade om vi kunde göra ett familjeevent av det här (vi är Diamond, Gold, Gold) men bara jag och frun har möjlighet att anmäla sig. 7-åringen skulle nog komma med synpunkter på leksaksutdelandet, och avsaknaden av fanta annars.

Nån mer som ska dit?

Kort rapport:

I huvudsak fyra ämnen:

Hemsidan: ingen av dom inbjudna tyckte att det blivit bra. SAS sa att ändringen var nödvändigt pga att plattformen var omodern och att det kosmetiska skulle fixas vart efter. Dock noterade man feedback

Mat ombord: det gjordes en handuppräckning om man ville ha fresh bite eller polarrulle. Polarrulle vann stort. Från måndag ska båda alternativen alltid erbjudas. Sedan informerade man om att ett mer ekologiskt och nyttigt frukostutbud planerades. Man ställde också frågan om en färdig smörgås skulle fungera istället för nuvarande låda. Det röstades snabbt ner.

Tidtabell: SAS hävdade bestämt att fler vill flyga sju än halv sju på morgonen och eftersom att Norwegian ska flyga sju från slutet av mars så var SAS tvungen att anpassa sig. Själv tycker jag att det är bra att komma i tid till möten i Stockholm men det var jag visst rätt ensam om. Lite lustigt att så länge det inte fanns konkurrens på linjen så tyckte SAS att 06:30 var bra för kunderna......

Remote parking Arlanda: man meddelade att man för en diskussion med Arlanda om remote parking vid T3 för att minska tiden i buss.

Sen var det lite annat småprat men inget nytt om Eurobonus

Lunch fick vi också, ett av valen var kålpudding

IMG_2941.JPG

Det blev extremt mycket prat angående hemsidan som tog väldigt mycket tid (förståligt), och om jag inte missminner mig sa de att man fick in ca 300 complaints varje dag angående den.
Man hintade även om byte av en del Fresh Bites fr.o.m. 1/5 och möjlighet att boka genomgående biljett på webben med övernattning t.ex. på ARN för oss norrlänningar inom en snar framtid.
Kålpuddingen var dock god tycker jag :)

Ne

Nej, däremot sa man att skillnaden mellan Diamond och Guld ska öka, men inte hur
Det har ju redan skett?
Förr fick Guld 20% rabatt och Diamond 30% rabatt på award med bäst tillgänglighet nu är det Guld 10% & Diamond 20%.

Flyger på måndag 9:45 men det är kanske frukosttid fortfarande? Annars kommer rapport

Det har ju redan skett?
Förr fick Guld 20% rabatt och Diamond 30% rabatt på award med bäst tillgänglighet nu är det Guld 10% & Diamond 20%.

Flyger på måndag 9:45 men det är kanske frukosttid fortfarande? Annars kommer rapport
Frukost fram till 9.00, sedan tror jag att det dröjer ett tag till den nya frukosten.

Toppen