MDM skrev:Och du är säker på att detta är SAS fel och inte den budfirma som anlitats för att utföra transporten hem till dig som gjorde att den blev levererad så pass sent?Klicka för att utvidga...
Spelar ingen roll. Ändå SAS som är ansvariga.MDM skrev:Och du är säker på att detta är SAS fel och inte den budfirma som anlitats för att utföra transporten hem till dig som gjorde att den blev levererad så pass sent?Klicka för att utvidga...
LAU23 skrev:Flygning hem från Island. Dåligt städat med tuggummi i nätet vilket var mindre trevligt. Fick sätta boardingkortet över det för att inte få det på byxorna. Har skickat ett Mail till SAS men inte hört något ifrån dem ännu.Klicka för att utvidga...
Yes jag uppmärksammade dem på det. Sa väll inte rakt ut ifall dem kunde ta bort det utan jag sa så här. Där är ett tuggummi som sitter fast i nätet vid min stol hade varit bra ifall man kan ta bort det när man städar för det är inte så trevligt. Sen kom dem och kollade hur det såg ut men ingen agerade för att ta bort det. Kan väll själv tycka att när jag sagt det så borde dem agera själva och ta bort det.lucasd skrev:Frågade du besättningen ombord om de kunde hjälpa till med att ta bort det?Klicka för att utvidga...
Får väl vara ngn ände på det hela. Bara gå till muggen och hämta lite papper med handsprit och ta bort. Finns väl värre saker att irritera sig på. Dåligt av städpersonal - javisst men även de är ju människor.LAU23 skrev:Yes jag uppmärksammade dem på det. Sa väll inte rakt ut ifall dem kunde ta bort det utan jag sa så här. Där är ett tuggummi som sitter fast i nätet vid min stol hade varit bra ifall man kan ta bort det när man städar för det är inte så trevligt. Sen kom dem och kollade hur det såg ut men ingen agerade för att ta bort det. Kan väll själv tycka att när jag sagt det så borde dem agera själva och ta bort det.Klicka för att utvidga...
SAS_CPH_Lounge skrev:Får väl vara ngn ände på det hela. Bara gå till muggen och hämta lite papper med handsprit och ta bort. Finns väl värre saker att irritera sig på. Dåligt av städpersonal - javisst men även de är ju människor.Klicka för att utvidga...
Jag tycker du skall begära MINST 50k poäng och en offentlig ursäkt från SAS för detta obehag och den kränkthet det genererade.TasselT skrev:Återigen misslyckas Landvetter med bagagehanteringen.Ankomst SK165. Enligt skyltningen ska bagaget komma på band 2 19.21Tiden går och 19.21 passeras utan att det kommer något bagage. Efter 5 min upptäcker jag att det snurrar en massa väskor på band 5 så går dit och tittar. Mycket riktigt är det bagaget från SK165 som ligger där.Det blev missad flygbuss och kommer att bli klagomål till SAS.Att det ska vara så svårt att skicka ut bagaget på rätt band.Långt ifrån första gången det händer på Landvetter/TTKlicka för att utvidga...
Det är ca 100 meter mellan bagageband 2 och 5 på Landvetter. Enligt skyltningen skulle bagage från Oslo komma på band 5 vilket det också gjorde.Golfkillen skrev:Jag tycker du skall begära MINST 50k poäng och en offentlig ursäkt från SAS för detta obehag och den kränkthet det genererade.Dock en liten fråga från någon som inte fullt ut litar på andra utan gärna vill dubbelkolla saker. Om det nu händer någorlunda frekvent på Landvetter att bagaget inte kommer ut på det band som annonserats, och det faktum att en 5 minuters försening gör att du missar flygbussen (jag skulle aldrig kunna ha 5 min marginal på Kastrup, man vet aldrig när bagagehanterarna måste dricka öl), skulle det inte varit en idé att ni höll koll på de andra banden också utifall att?Klicka för att utvidga...
Jag missar kanske något, men exakt vad är det SAS gjort så dåligt? Är det inte snarare "Landvetter, det här gjorde ni inte så bra"?TasselT skrev:Det är ca 100 meter mellan bagageband 2 och 5 på Landvetter. Enligt skyltningen skulle bagage från Oslo komma på band 5 vilket det också gjorde.Om nu bagagehanteringen inte kan skylta rätt så hade det varit bättre med ett enda bagageband som det är på Arlanda inrikes. Det funkar ju det med./ TTKlicka för att utvidga...
Swedavia fråntog sig allt ansvar och påstod att det är SAS som har hand om bagagehanteringen för sina plan.JochenS skrev:Jag missar kanske något, men exakt vad är det SAS gjort så dåligt? Är det inte snarare "Landvetter, det här gjorde ni inte så bra"?Klicka för att utvidga...
Jag kom från Umeå och bytte plan på Arlanda. Tåg är inget alternativ för mig.Cristoffer Cedergren skrev:Om man har bråttom mellan Stockholm och Göteborg så är väl tåget det snabbaste alternativet?Klicka för att utvidga...
TasselT skrev:Swedavia fråntog sig allt ansvar och påstod att det är SAS som har hand om bagagehanteringen för sina plan./ TTKlicka för att utvidga...
Har man inte outsourcat det på alla andra svenska Swedavia-flygplatser än ARN till just - Swedavia? Eller har man kvar egen personal där?TasselT skrev:Swedavia fråntog sig allt ansvar och påstod att det är SAS som har hand om bagagehanteringen för sina plan./ TTKlicka för att utvidga...