trekker skrev:Det har var ju en trad jag inte ville skriva i igen, iallafall inte sa snart sedan forra gangen.Igar gjorde jag en flygning fran HEL till MAN via ARN - det ar ett snabbt byte pa ARN sa nar jag anlander till gaten har halften redan boardat och resten star i ko. Redan har faller hela konceptet med prio boarding da man som PLUS och EBG resenar etc inte far ga fore om man missat den forsta boardingen. Nu ar ju detta nagot man vet sa inget att reta upp sig extra pa. Da jag satt pa rad 2 sa satte jag mig ned och vantade for att boarda sist, da det var fullt plan sa ar detta inget jag foredrar da det alltid ar svart mmed handbaggaget da man kommer sist pa (sa blev det ocksa men tillhor inte historien). Vad som hander sedan ar dock nagot att reta upp sig pa, och det ar attitydproblemet hos vissa SAS anstallda.Medans jag sitter och vantar sa gar en familj for boarding, varpa damen i familjen ser prioboarding skylten. Hon fragar da den unga tjejen vid gaten om hon far ga igenom dar eller om det ar prio. Till svar far hon att prio ar inget hon bryr sig om iallafall sa det ar bara att ga igenom. Bra dar SAS, INTE. Nagra minuter senare nar det ar dags for mig att ga ombord sa spottar maskinen ut en nya plats for passageraren 2 personer fore mig, detta ser inte han. Samma hander med passageraren for mig och han tappar den nya biljetten - varpa han fragar den unga tjejen om den behovs. "I dont know" svarar hon. Da fragar han om inte passageraren fore honom kanske behover ropas tillbaka om han behover den. Till detta svarar hon "I dont care". Till sin stora forvaning fragar killen framfor mig vad hander om han behover biljetten da? Till svar kommer "He wont get a seat on the plane, I dont know. I dont care".Nar jag sedan gick igenom sa fick jag ocksa en ny papperslapp med samma seat jag hade sa jag antar att det bara var nagot fel sa den spottade ut lappar till alla. Men ett sadant bemotande fran SAS personal ar oacceptabelt och helt enkelt fordj-vligt. Man skams som svensk nar detta hander utlandska passagerare.Klicka för att utvidga...