Lind78 skrev:Kanske fel tråd... Men blir så less på SAS och deras undermåliga stabilitet på webben, känns som att 50% av gångerna jag försöker boka resa el poängresa så är det "tillfälligt problem att nå var kunddatabas"... Suck! Är det någon mer som har upplevt detta?Klicka för att utvidga...
Jag vore tacksam om du supportade mig med mail adresser, På SAS management jobbar det bara "fint folk" som inte vill ha kontakt med oss som betalar deras löner och bonusar. På Telia var det inga problem att nå toppen.Fedup skrev:Thomas Björklund:Jag är knappast SAS största fan då jag främst flyger med LH Group, men känner att om det nu verkligen är som du säger och du blivit behandlad på det sättet så behöver du på allvar ta kontakt med någon. Rickard Gustafsson, VD för SAS är onekligen mycket intresserad av att höra vad du har att säga, om ni nu köper såpass många resor med SAS. Oberoende vilket bolag och vilken servicenivå så lyssnar företag på kunder som spenderar så mycket pengar som ni säger att ni gör. Vårt företag har t.ex ett team som hanterar allt för oss på Lufthansa med folk som går att nå 24/7.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Har inte folk på SAS fö[email protected]?Klicka för att utvidga...
Peter Hagander skrev:Flög SK191 ARN-KLR idag i SAS Go och hade sett fram emot att få äta frukost. Jag vet att sen en tid tillbaka så får man betala för frukostlådan på samtliga linjer. Det i sig tycker jag är ett galet beslut, men det är inte därför jag skriver.På SAS.se samt i "Eat and drink" står det att de säljer frukostlådan för oss i SAS Go för 70 SEK. När jag ber om att få köpa en så nekar flygvärdinnan mig att köpa en låda med motivationen att den bara är för de som flyger SAS Plus. Förklarar för henne att jag vill betala för lådan och att den finns på menyn, men hon insisterar att på denna linjen är lådan bara för SAS Plus. Istället blir jag erbjuden att köpa en Wasa sandwich och smoothie för 40 SEK. Köper det och får låta magen kurra fram till lunch.Hur kommer det sig att SAS inte säljer frukostlådan som de kommunicerar att de gör? Och är det ett beslut att inte sälja frukostlådan på ARN-KLR så bör de ju kunna skriva ut det, precis som det står att de inte säljer vissa produkter på tex CPH-TXL och i Danmark inrikes. Då hade jag kunnat planera in frukost på Arlanda/hemma istället för att sitta med kurrande mage en hel förmiddag.Allt handlar om förväntningar. De har kommunicerat att frukost inte är gratis, därför blir jag inte besviken över det. De har däremot inte kommunicerat att de inte säljer frukost på denna linje, vilket gör mig besviken och de sviker de förväntningar jag hade på dem. Hade de kommunicerat detta tydligt hade det varit tydligare för mig som kund och jag hade förmodligen inte blivit besviken på samma sätt.Har skrivit till guld-mejlen, återstår att se vad jag får för svar från dem.Klicka för att utvidga...
joemume skrev:mryrapporterar tillbaka att han suttit i EcoPlus vid anslutning, men det är tyvärr ingen regel, snarare en mycket oväntad förmån.Klicka för att utvidga...
mry skrev:Kan säga att det varit för att jag varit EBG och valde plats i förväg innan incheckning. de övrigt 3 jag åkte ed fick inte välja plats där.Klicka för att utvidga...
joemume skrev:Personligen tycker jag den riktiga njursparken är när en omvedveten USA-resenär bokat Business Saver via SAS-hemsida och får en ekonomibiljett på anslutningen från ORD,EWR, IAD eller SFO. Det är fasen skandal, med tanke på att alla resebyråer med nån form av heder kan boka SAMMA resa i Z-klass genomgående, till SAMMA pris. Med andra ord så blir man som onlinebokare hos SAS snuvad på ett inrikessegment i Business.Är riktigt förvånad över att fler inte uppmärksammat detta, eller så är det kanske så att ingen bokar discounted business via sas.se?Klicka för att utvidga...
joemume skrev:Personligen tycker jag den riktiga njursparken är när en omvedveten USA-resenär bokat Business Saver via SAS-hemsida och får en ekonomibiljett på anslutningen från ORD,EWR, IAD eller SFO. Det är fasen skandal, med tanke på att alla resebyråer med nån form av heder kan boka SAMMA resa i Z-klass genomgående, till SAMMA pris. Med andra ord så blir man som onlinebokare hos SAS snuvad på ett inrikessegment i Business.Är riktigt förvånad över att fler inte uppmärksammat detta, eller så är det kanske så att ingen bokar discounted business via sas.se?Klicka för att utvidga...