SDL skrev:SAS CPH-ARN. 2 vuxna + infant.Försökte välja två lediga platser bredvid varandra (6E & 6F) (i appen) men hur jag än gjorde så hoppade jag (som hade bebisen registrerad på mig) tillbaka till 7F som var den tidigare valda platsen för mig. (Jag försökte välja plats vid incheckning i appen ca 20 h före avgång, och då fanns det endast 6E & 6F som var lediga bredvid varandra).Kontaktade SAS Support (chatt) och bad om hjälp att välja plats. Fick då svar att infant endast får sitta på udda rader pga. extra syrgasmasker endast finns på udda radnummer. Vet ej om detta är någon regel SAS har att de endast placerar infant på udda stolsrader, men att det inte finns extra syrgasmasker på udda stolsrader är såklart skitsnack. Jag frågade även kabinpersonalen ombord, och de sade att det självklart finns 4 syrgasmasker/rad och att vi får sitta på valfri rad med infant.Nu var det en annan familj som satt bredvid oss, så var inte helt optimalt att pussla ihop, men vi lyckades få till så att vi kunde sitta bredvid varandra. I vanliga fall hade jag såklart inte brytt mig men när man åker med en liten bebis vill man sitta bredvid varandra... Självklart skulle jag kanske tänkte på detta tidigare om vi nu ville sitta bredvid varandra men, ah, det hade vi inte gjort... Om det finns lediga platser skall man kunna välja dem tycker jag!Klicka för att utvidga...