Att återbetala inom 7 dagar är däremot ingen regel utan bara ett lagkrav, så det är inget SAS behöver följa.Men der ikke så meget at rafle om - regler er regler, lyder det fra SAS.- Reglerne er klare: Når kunden afbestiller en reservation, gælder betingelserne for den pågældende billet.Klicka för att utvidga...
Har en bekant som råkade ut för exakt samma och blev tvungen att göra en chargeback via Amex eftersom ju flyget faktiskt var inställt. Vad hade vi gjort utan amex...intuition skrev:Oj. Bara oj.Makalöst att ha publicerat en lista över inställda flyg som man sedan säger inte handlade om inställda flyg utan bara en information om framtida inställningar. Dvs det man kallade inställda flyg var faktiskt inte alls inställda för det gjorde man inte förrän själva avgångsdagen.Med knorren att "vi hoppas att det inte avskräcker dig från att flyga med oss igen".Även det här uttalandet rent magisktAtt återbetala inom 7 dagar är däremot ingen regel utan bara ett lagkrav, så det är inget SAS behöver följa.Och vad sägs om reglerna för fullt flexibla biljetter där SAS själva säger att återbetalning ska ske inom 7 dagar. Regler verkar vara regler fast bara ibland.SAS må överleva nuvarande kris rent finansiellt men vem tänker de ska flyga med SAS i framtiden?Klicka för att utvidga...
SAS har länge erbjudit 24 timmars öppet köp, det är bra om något kör ihop sig under tider då Kundtjänst har stängt.John Rambo skrev:Kändes lite snopet, jag hade inte vågat boka en biljett till igår, med risken för att den första gick eller inte gick igenom.Klicka för att utvidga...
Santa skrev:Får ni ett flyg inställt så ring alltid in till SAS. Lös det inte själva via webben.För att få full återbetalning måste flyget vara inställt i Amadeus.Klicka för att utvidga...
Pellebobba skrev:Fick idag besked från SAS via sms och mail med en länk att min resa i februari 2021 har ändrats. Problemet är att jag inte har någon resa bokad i februari. Trycker man på länken så kommer man till en annans persons resa till Tokyo, där jag kan se personens passnummer, Eurobonusnummer, välja plats, avboka mm. Spontant känns detta ganska långt ifrån ok.Utan att läsa igenom alla sidor, är detta vanligt? Är det något man bör underrätta SAS om? Hade gärna underrättat personen det handlar om, men det är inte så lätt utan några kontaktuppgifter. Det finns inga likheter mellan personens namn och mitt.Klicka för att utvidga...
Pellebobba skrev:Fick idag besked från SAS via sms och mail med en länk att min resa i februari 2021 har ändrats. Problemet är att jag inte har någon resa bokad i februari. Trycker man på länken så kommer man till en annans persons resa till Tokyo, där jag kan se personens passnummer, Eurobonusnummer, välja plats, avboka mm. Spontant känns detta ganska långt ifrån ok.Utan att läsa igenom alla sidor, är detta vanligt? Är det något man bör underrätta SAS om? Hade gärna underrättat personen det handlar om, men det är inte så lätt utan några kontaktuppgifter. Det finns inga likheter mellan personens namn och mitt.Klicka för att utvidga...
Likviditeten behövs väl i pågående ponzi scheme...Cristoffer Cedergren skrev:Ja, det här med att SAS säljer biljetter till avgångar som dom sen blockar under en längre period innan dom ställer in är det värsta med SAS just nu. Värre än att inte återbetalar i tid. Förstår inte varför? Tänker dom att dom kanske öppnar upp om efterfrågan ökar? Eller är det personalbrist? Bättre att hålla öppet, sälja och köra avgången så att trafiken kommer igång igen.Klicka för att utvidga...
Du kan anmäla det här;Pellebobba skrev:Fick idag besked från SAS via sms och mail med en länk att min resa i februari 2021 har ändrats. Problemet är att jag inte har någon resa bokad i februari. Trycker man på länken så kommer man till en annans persons resa till Tokyo, där jag kan se personens passnummer, Eurobonusnummer, välja plats, avboka mm. Spontant känns detta ganska långt ifrån ok.Utan att läsa igenom alla sidor, är detta vanligt? Är det något man bör underrätta SAS om? Hade gärna underrättat personen det handlar om, men det är inte så lätt utan några kontaktuppgifter. Det finns inga likheter mellan personens namn och mitt.Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Ja, det här med att SAS säljer biljetter till avgångar som dom sen blockar under en längre period innan dom ställer in är det värsta med SAS just nu. Värre än att inte återbetalar i tid. Förstår inte varför? Tänker dom att dom kanske öppnar upp om efterfrågan ökar? Eller är det personalbrist? Bättre att hålla öppet, sälja och köra avgången så att trafiken kommer igång igen.Klicka för att utvidga...
Vänta och boka bara flexibla hotell/hyrbilar sålänge.ulagun skrev:Sitter i sådan situation just nu.Ingen återbetalning, trots påminnelser för inställda SAS flyg mitten mars.Då vi sedan dess inte rest utanför Sverige blev ressuget för stort liksom alla outnyttjade poäng.Bokade därför bonusresa med SK2823 den 3/10 CPH-FAO med retur 24/10. Endast vi två seatade vid bokningen, verkade lite märkligtTänkt boka hotell, hyrbil m.m inför vår rundresa i Portugal i förra veckan. Av någon anledning kollade jag vårt flyg innan.Fanns då Noll avgångar den 3/10. Men inga som helst besked från SAS.'Efter ha läst inläggen ovan så kollade jag igen igår, och vips där finns flighten den 3/10, men fortfarande bara vi två i Go enligt seatingplan.Vad ska vi göra?Fru ulagun ställde uppgivet frågan. Vågar man över huvud taget lita på SAS numera?Vi har diskuterat tre alternativ;1/ Avvakta till några dagar innan avgång och hoppas på det bästa2/ Redan nu avboka och glömma hela resan?3/ Avboka SAS och boka ny bonusresa med Swiss/Lufthansa då till LIS och med riktig business.Så, vad anser ni vi bör göra?Klicka för att utvidga...