Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Grattis SAS - ni har verkligen lyckats!
Jag är fast i detta med poäng jagandet. Fast som i snudd på beroende. :eek:
(Jagar poäng till min första awardsresa som jag tänkte genomföra i business nästa år.)

Ska åka till London ett par dagar nästa vecka för shopping, relax or what ever. (Ligga i ett badkar och dricka skumpa kanske. :p)
Tittar på priserna dom tänkta dagarna, hua det var dyrt. (Är styrd på datum) Går till Norrmannen och inser att deras biljetter med bra tider är drygt 1000 billigare. Whoopa, jag bokar direkt.

Ångesten gott folk gjorde att jag 30 minuter senare bokade av denna resa och bestämmer mig för att invänta en ev F&F kampanj på torsdag.

Finns det någon slags behandling för denna åkomma måntro? :confused::D
Även om det kommer en F&F som har priser till London så är det låg sannolikhet att de gäller för bokning redan nästa vecka.
Nu har jag inte stenkoll på prisutveckling på Norwegians biljetter men för resa inom Norden blev det markant dyrare när 7 dagar till avresa passerades, kan vara bra att veta så man inte väntar för länge. Det kan ju ändra sig när som helst med dessa priser dessutom.

Grattis SAS - ni har verkligen lyckats!
Jag är fast i detta med poäng jagandet. Fast som i snudd på beroende. :eek:
(Jagar poäng till min första awardsresa som jag tänkte genomföra i business nästa år.)

Ska åka till London ett par dagar nästa vecka för shopping, relax or what ever. (Ligga i ett badkar och dricka skumpa kanske. :p)
Tittar på priserna dom tänkta dagarna, hua det var dyrt. (Är styrd på datum) Går till Norrmannen och inser att deras biljetter med bra tider är drygt 1000 billigare. Whoopa, jag bokar direkt.

Ångesten gott folk gjorde att jag 30 minuter senare bokade av denna resa och bestämmer mig för att invänta en ev F&F kampanj på torsdag.

Finns det någon slags behandling för denna åkomma måntro? :confused::D
Skrattade gott när jag läste din tråd. Velade fram och tillbaka över familjens trip till London i december, men här föll SAS och jag skiter i poängen denna gång. BA var mindre än halvapriset från Göteborg och dessutom direktflyg. Så jag är otrogen SAS denna gång.

En vecka sedan hoppade jag och hela gänget festivalpolare in i en hoppa-shuttle från Bradford för 3-4 timmars färd till London Heathrow. Därifrån skulle vi med 18:15-flyget till Stockholm (flygen från Manchester denna dag var väldigt dyra).
Efter att kurerat oss i Lufthansaloungen med mat, en aning bubbel och massor desserter begav vi oss ner till boarding som var helt tom fem minuter efter utsatt boardingtid. Knappt någon kö ombord på själva flyget heller.
Ombord var kärran ganska sliten, men inget vidare att klaga på. Trevlig personal och sömn mest hela vägen.
Väl på plats tror jag rekord slogs i hur snabbt planet dockades och dörren öppnades. Tre personer före i passkontrollen och trots detta behövde vi inte vänta mer än tio minuter på bagaget.
Blev Uber från Arlanda som inklusive tre stopp i Johanneshov/Årsta/Kransen gick på facila 650 kr.

Allt som allt tog resan drygt 9-10 timmar, men kändes oerhört smidigt iom att allt bara klaffade! Så skönt att slippa stå och köa och vänta. Väldigt uppskattat efter fyra dagars festival och festande....

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | Sida 390 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Begärde ersättning efter försening gällande nio personer på tre olika bokningnummer. Skickade in det sent igår, måndag kväll. SAS hann både svara med ett mail och efterfråga PNR på de andra två bokningarna (stod i första mailet). Och sedan strax efter 11 på förmiddagen var besked i mailkorgen att ersättningen är beviljad och finns på kontot inom en vecka.

Så fantastiskt skönt att slippa krångla. Hade ett case med Nordica/LOT i somras som tog två månader. Visserligen inget tjafs från deras sida men tråkig handläggningstid.

Jag älskar SAS!

Igår fick jag för första gången uppleva en SAS-stol med "pyspunka" på CPH-SFO-turen. Innan jag gick och lade mig fyllde jag i en complaint hos SAS och bad om kompensation. När jag vaknade på morgonen här borta så var poängen inne på kontot.

Att stolen var trasig landar inte under "det har ni gjort bra", men mycket snabb (och trevlig!) respons på feedback gör det!

Jackpot ombord på SK939 där både WPS1 och WPS3 serveras i GO. Låg gömda i vagnen, troligtvis inga andra som dricker dessa så jag hoppas kunna dricka alla.
20180907_112323.jpg

Toppen