AABack2ARN
Medlem
Det viktigaste är förvisso att de inte skriver att man har loungetillgång i de fall man INTE har det då det skapar mest frustration. Om man nu inte gillar att bråka i efterhand
Sedan vill jag också ge ett stort plus till SAS för deras "Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers" (Gäller för EBD+) med dedikerat telefonnummer och emailadress. Jag har haft samma kontaktperson rakt igenom mitt ärende och hon har uppdaterat mig kontinuerligt. De har också mycket bättre öppettider än vanliga baggageavdelningen.
Snyggt!Uppföljning på detta - I och med att jag var så nöjd med hanteringen av "Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers" så mailade jag tillbaka till dom, efter att min väska hade kommit fram, för att visa uppskattning och tacka för hjälpen.
Fick därefter bifogat svar. Jag klagar ofta på SAS - men det är också viktigt att i så fall förmedla när det är bra! Tror även att det leder till bättre kundservice långsiktigt. Att jag fick 6000 eurobonuspoäng är bara plus i kanten och absolut inget jag bad om.
Är det inte något som tillkommit för att kunna användas när Polisen utför de inre kontrollerna som dom fått möjlighet att göra även på Arlanda?Under rubriken #PlötsligtHänderDet
Trots försenat inkommande flight så landade vi innan tidtabell igår - första gången på 12(!) flighter som jag är i tid med SAS.
Mitt bagage? Båda väskorna kom först av alla väskor på bandet!
Detta gjorde att jag var supersnabb till Taxibilarna - så var ingen kö alls. Under min färd hem så plingade det till flera gånger i taxin där sambandscentralen behövde taxibilar till Arlanda då kön tydligen var superlång.
Vad händer SAS? Trots all kaos så börjar allting plötsligt fungera - I like it!
Kom förresten till ett ställe jag aldrig varit vid på Arlanda tidigare - Verkade vara en relativt ny passkontroll borta vid gate 1-10. Är detta en nybyggd del som ska användas mer och mer - eller är det bara något sorts reservflöde?
Under rubriken #PlötsligtHänderDet
Trots försenat inkommande flight så landade vi innan tidtabell igår - första gången på 12(!) flighter som jag är i tid med SAS.
Att "landa före tidtabell" är ju en halvsanning...Både SAS och andra flygbolag framhäver att flyget landat före tidtabell...men glömmer att tidtabellstiden ej är när flygplanet satt landställen i marken, utan när flygplanet väl "Blockar in vid gate". Så en landning före tidtabell kan mycket väl vara en blygsam försening, beroende på ankomsttiden till uppställningsplats/brygga vid terminal...Trevligt. Valde då personalen att framhäva detta med "Välkommen till XYZ där vi har landat 8 minuter före tidtabell" eller var de (lämpligt nog) tysta om detta?
Det var min uppfattning att "ankomst" - ex ur EU261-synpunkt - beräknas på när dörren öppnas?Att "landa före tidtabell" är ju en halvsanning...Både SAS och andra flygbolag framhäver att flyget landat före tidtabell...men glömmer att tidtabellstiden ej är när flygplanet satt landställen i marken, utan när flygplanet väl "Blockar in vid gate". Så en landning före tidtabell kan mycket väl vara en blygsam försening, beroende på ankomsttiden till uppställningsplats/brygga vid terminal...
Uppföljning på detta - I och med att jag var så nöjd med hanteringen av "Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers" så mailade jag tillbaka till dom, efter att min väska hade kommit fram, för att visa uppskattning och tacka för hjälpen.
Fick därefter bifogat svar. Jag klagar ofta på SAS - men det är också viktigt att i så fall förmedla när det är bra! Tror även att det leder till bättre kundservice långsiktigt. Att jag fick 6000 eurobonuspoäng är bara plus i kanten och absolut inget jag bad om.