Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Både jag och frun blev uppgraderade på Sk903 i fredags till C, och på SK904 idag till PLUS. Resan var bokad i GO och dessutom i låga bokningsklasser. Kärran knökfull båda vändorna. Tummen upp SAS!

Last edited:
Fick igår gratis barnvagnspåse vid business incheckningen helt utan strul, lät agenten slå upp min bokning genom mitt EBD kort.
Första gången någonsin, de brukar vara benhårda på att ta ut 50kr på det förbannade sattyget...

Fick igår gratis barnvagnspåse vid business incheckningen helt utan strul, lät agenten slå upp min bokning genom mitt EBD kort.
Första gången någonsin, de brukar vara benhårda på att ta ut 50kr på det förbannade sattyget...

Huh.. Tror faktiskt aldrig jag har betalt för påsen till barnvagn, vare sig jag var silver eller guld. Och vi har idag åkt 10 ggr till USA med barnvagn de senaste 6 åren..

Last edited:
Samma här, har aldrig betalat för barnvagnspåse, har t.o.m fått extra påsar när jag bett om det (dom går ju sönder lätt och man kan behöva byta vid anslutning)

SK533 - jag i Plus, väninnan i Go. Ledigt säte bredvid mig, på förslag från väninnan tog jag en chansning och frågade flygvärdinnan om väninnan kunde få sitta bredvid mig. Fick till svar att det inte gick, eftersom platserna ju är dyrare i Plus. Blev i stället erbjuden att få placera mig bredvid väninnan i Go, med möjlighet att få min Plus-servering serverad där. Jag tackade nej till det med motivering jag är flygrädd och därför gärna sitter i främre delen av planet. Men no hard feelings, jag tackade vänligt och vände tillbaka till min plats. Då kom flygvärdinnan efter mig och sa att det fanns en ledig rad i Plus som jag och väninnan kunde ha för oss själva. Väninnan fick således flytta fram, fick full Plus-servering utan kostnad/uppgradering. Tusen tack för extra service och vänligt bemötande, SAS!

Hej! Efter att ha skrivit ett inlägg på den motsatta tråden:
SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 131 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
tänkte jag att det var dags att uppdatera, fast här.

Jag ringde nu på söndag morgon för att boka samma multidestinationsresa igen, ARN-CPH-DUS-ARN. Killen jag pratade med var nog från UK(?), riktigt proffsigt bemötande. Han mailade först alla sträckor till mig för att jag skulle kolla att det stämde. En flight var AM istället för PM, han fixade snabbt och mailade sedan igen, då stämde det. Han biljetterade den utan att ta någon extra avgift. Nu vet jag inte om han bara glömde det eller om han tyckte att jag inte behövde betala, hur som helst är jag jättenöjd. Snabb service, smart med mailen, inget krångel och trevligt samtal => nöjd kund. :)

LHR-SVG i SAS Go, Ble oppgradert til Plus, hadde raden for meg selv. Min mor var også med på turen, hun hadde booket i SAS Go sammen med meg. Jeg fikk 1F ved gaten og raden for meg selv. Jeg spurte Purser om min mor kunne sitte på 1D. Men det fikk hun ikke lov til. Ettersom at hun ikke hadde Plus bilettt.

Jeg er EBP... :)

Toppen